vorsteh-rejs

Idag bestämde jag mej för att tacka nej till jobb under dagen och ta med lillen på en riktig myslångis i skogen (det har han fått hela veckan, men ändå). I skogen mötte vi en man med två vorsthar (stavning?) som vi träffat en gång tidigare. Den ena, strävhårig och 16år gammal och den andra, en korthårig 2åring. Efter lite om o men släppte han sin yngsta, med gps kring halsen haha. Och det blev redigt med röj i skogen :D Jag har aldrig sett Julle leka så intensivt så länge förut.

Jag var mäkta imponerad över hur alla tre hanarna fungerade ihop. Julius fungerar iof fint med alla, men ändå, de var trots allt högre än honom vilket han kan tycka är läskigt. Gamlingen gjorde ju inte många knop, men Julle&Bruno sprang, rev och slet i varandra läänge. Sen tog Julle helslut, och grävde gropar som en tok för att svalka sej i. Det var en trött kille jag släpade runt på de resterande 6kilometrarna. Vi fick svalka vid hundbadet, och pausa på bryggan i solskenet. Bruno hade kunnat fortsatt leka i några timmar till - typiskt rasen kanske.. haha ;)


Vissa är smidigare än andra haha :D

Fast nog hörde jag en uns av förvåning när Brunos husse talade om hur lätt Julle var i kroppen och om hur smidig&snabb han var :) Det värmer i goldenhjärtat. Tänk vilken tur att jag fick en spinkis till showgolden.

Nu väntar en ruta för uppletande innan Lovisa med hund entrar huset. Det är föräldrafritt i hemmet till på tisdag :D haha, så extremt galet gött!!!

Nu blev det ett inlägg utan att jag nämde lillasyster ju.. men jag funderar, planerar och längtar efter den valpen varje dag.. om någon missat det :D och nu är dessutom mindre än en vecka kvar haha!

Ha det bra!





Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Fina Jullis!

Ååååh, inte ens en vecka kvar! Shit alltså!

Kolla här då: http://www.youtube.com/watch?v=d6uF_N84V_k&feature=channel_video_title

Kan vara min blivande valp! (Tiken) :)

2011-09-08 @ 16:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0