fina du.

Idag har jag tagit tag i Julles päls. På nästan fyra månader hinner den förväxa helt kan jag tala om. Men några timmar senare så är han snygg igen :D Det blev pinasmt mycket päls på marken faktiskt, men jag pep därifrån illa kvickt. Det var många som passerade och som inte sa något om att jag skräpade ner så det kanske kan gå bra ändå. Vi var allt ute i skogen trots allt. Men på en parkbänk på allmän plats :/

 

Vi passerade grisar och lamadjur på ditvägen, och det är så intressant tycker Julle. Men han behärskar sej så fint och sköter sej alldeles ypperligt. Lamadjuren ville nästan hälsa, medan grisarna snarkade sött i gräset och inte lyfte ett ögonlock när vi passerade. Dessutom kom två storvuxna hundar framfarande när vi var mitt i klippandet. Ena morrade högt på avstånd och den andra var ända framme, men det gick så bra så :) ägaren var riktigt trevlig, och Julle var endast lekfull, snäll och lugn.

 

På hemvägen gjorde jag en ruta för uppletande, med fyra föremål. Precis som igår så la jag belöningen i en skål några meter bakom oss. Igår försökte han sej på att komma in utan föremål och stod och tiggde om ett varsågod, men idag hade han förstått att man måste ha med sej en av sakerna för att få godiset. Det funkade såå bra, och han hade sån fart och sånt engagemang. Mer sådan aktivering blir helt klart famöver :D Att Julle gillar't är värt hur mycket som helst!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Caroline L

Spännande promenader med lamamöte och kameler. Det mest exotiska vi träffar på är skogens alla rådjur och en och annan älg bara.



Shit va söta valpar!!! Blir så valpsugen så det är inte sant :)



Lukas päls kan också växa på sig rejält ibland. Lite pinsamt att lämna massa päls efter sig vid lippning och kamning, kan ibland se ut som man har flått en liten kanin...

2011-09-02 @ 17:48:40
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0