Godkänt.

Vilken Dunderhelg :D

Den har spenderats i Ullared. Julle har genomfört sin allra första tävling (förutom några utställningar), vi har umgåtts hela gänget i massor och vi har sprungit i timmar på det stora varuhuset.
Vi fick åka husbil ner med Sara och hennes mor. Gossen flåsade sig igenom de 40 milen medan Dagmar&Herman låg ihoprullade och sussade sött. Trots att vi kom dit på eftermiddagen hann vi med någon timme på varuhuset, där det köptes mängder med svinbilligt hundgodis och massa hundben :D

Lördagen
var den stora dagen med en rallylydnadstävling i nybörjarklass. Jag var alldeles för nervös innan tävlingen för att göra vår toppuppvärmning, därav var inte Julle riktigt riktigt på topp som jag vet att han kan ;) Men när jag kikar på filmen, och fick mitt resultat kan jag fasen inte vara annat än nöjd :)

Gammal skitbild på de fleata av oss!

Man börjar alltså med 100p och får avdrag för saker man gör fel. Vi fick:
20p avdrag för att jag genomförde fel övning, jag glömde visst sitt i två övningar.
12p avdrag för förarfel. Jag vet inte exakt vilka fel, men jag gissar att mitt knä snuddade till honom i svängarna, vilket man inte får.

Summa sumarum var det ju mina fel allt som var :D Även om gossen inte var 100% på topp, så var han 90% på topp, och det får jag var nöjd med. Han fixade sig runt de femton övningarna plus transporterna med fint fokus och engagemang med 74p och därmed godkänt reslutat trots att matte klantar till sig (vilket man får på sin första tävling) - gulltussen!
Dagmar daggmask kom trea och hade vunnit överlägset om inte Sara genomför fel övning. Haha, klantmattar :D
Vilda, Toby och Geisha imponerade också, även om jag inte minns reslutaten på dem.

Därefter en prommis över hagarna där vi släppte hela skaran lösa. Jag älskar att se hela högen komma rusandes över markerna och bara släppa lös -härligt!
Shopping och pizzakäk på restaurang samt ytterligare en trevlig kväll tillsammans på det.

Söndag och ihopplockande, lite mera shopping och därefter en 6,5h husbilsfärd hem :)

Vi har haft en superhelg, och umgåtts dygnet runt med härliga voffsar och mattar, mera blir!!
Kameran var med, men jag glömde den såklart till tävlingen, och under regniga prommenader kändes det ingen idé. Vi väntar på tävlningbilderna från veronica istället!

Ha det bra!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0