bra känsla.

Verkar som samarbetskrachen fört något förjävla gott med sig. Ser saker ur helt andra perspektiv nu. Tar inget ifrån Julle förgivet och blir istället överraskad av en hund som samarbetar som aldrig förr. Hur underbart!

Idag var det långcykling på schemat igen. Cycklade ut i ingemansland och testade på furminatorn vi lånat av Sara.. Borstade i evigheter utan att håret tog slut, att det finns något kvar på isbjörnsungen? Kan hända att den var en aning liten för gossen, men jag tror faktiskt jag uppfattar vår andra borste mer effektiv :/ Cyklade hem igen. Allting i ganska hög fart, men inte galopp.

Fixade och stod i en sväng. Pluggade visst inte alls som jag tänkt. Fasen också det får bli i helgen, ucsh!

Klockan 21 beslöt jag mej för ett träningspass i parken. Planen var:
*Befästa vår vänstra ingång bättre. Han väljer gärna den högra som senast tränades in, och som vanligt, blandar han ihop allt vad kommandon heter ;)
*Träna på tre stegarna, både med hunden framför och vid sidan.
*Träna uthållighet i kortare banor.
*Träna vänstersvängar utan att tränga alltför mycket.

Jag kan och jag vill matte!
Allt gick såå jäkla bra. Han var alldeles underbar, precis som igår :D Taggad, stabil och fokuserad!!! Framförallt kortbanorna gjorde mig extra glad. Han kan när han vill, och de senaste passen tyder på att jag kan få honom att vilja. Med god planering, bra "uppvärmning" och bra belöningar fixar han allt med glädje. Haren fastknuten på ett snöre är verkligen den bästa belöningen någonsin.. Han äälskar den och flyger efter den!

Nu väntar biologiboken, blää!
Ha det bra!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0