3 maj

De senaste dagarna har varit toppen på många sätt. Jag har bestämt mej för att börja om på vissa delar hos Julle, och ändra om vissa. Framförallt ska jag se till att vi har lika roligt tillsammans som vi alltid har haft.

Gosen går från och med nu kopplad betydligt mer än tidigare. Av någon anledning har han fått ökat självförtroende och håller sig inte alls i närheten på samma sätt - vilket härom veckan resulterade i en jävla massa tjat, frustration och besvikelse. Det sista vi vill ha, med andra ord.

Under veckan som gått har vi motionerat massor. Lånigsar i skogen, rejs över oändliga järden tillsammans med blandisen Telma, cykling och lek. I skogen har han mestadels fått gå kopplad helt enkelt, men även sprungit av sig rejält på utvalda bra platser :) Det fungerar hittills hur bra som helst.
Stämmningen är på topp, och det är fasen det allra viktigaste för oss!!!!
Nu på kvällen har vi varit ute i 2h och bara umgåtts och uppskattat varandras sällskap. Lekt kurragömma, slitit i stora pinnar och jagat leksakskaninen i full galopp - Härligt!

Min älskade plutt :D
Pappa tog med sig gossen till veterinären idag också. Upptäckte en lätt rodnad i Julles vänstra öra, och med tanke på att han haft svamp två gågner tidigare var det lika bra. Nu var det dock inget särskilt, men en tusing fattigare och en öronkräm rikare blev vi ;) Hoppas den hjälper för enligt mig ser örat rött ut.. För övrigt hade pappa tydligen freestyleuppvisning i veterinärens väntrum förut. Han slängde åt sig en näve godis från disken och underhöll publiken, haha galet!

Nu ska jag ut och lägga spår inför morgondagen.

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Han ser så himla gosig ut!:D

2011-05-04 @ 16:35:57
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0