30 mars

Minnet är lite sisådär. Var tvungen o gå tillbaka o kika på när jag senaste skrev o vad tusan jag gjort sen dess.

I söndags var det hundträning som gällde med rallygänget. Fokus på konövningarna, tysksvängen o liknande. Till en början en seg hund, delvis en för taggad hund, frustrerad hund vid shejping osv. Han kan trots detta sköta sig riktigt fint, och skulle kanske kunna klara sig ganska fint på tväling även då han (jag) vaknat på fel sida. Men när man vet att han kan bättre blir det hela lite jobbigt. Konövningarna är den allra största utmaningen för vår del. Att ofkuserat gå slalom mellan koner utan att slänga blickar på dom är ju skitsvårt.

Älskade du!
Vi har börjat på ett nytt ligg också. Julius ligg ser ut som så att han sätter sig ner, lägger ner ena tassen och tillsist den andra. Det skall vi ha kvar, som kommenderas ligg. Men vi ska ha ett nytt (kommando oklart) som betyder släng ner framtassarna (ungefär som buga) och sen bakkroppen :) Vi måste bara träna lite mer!

En joggingrunda igår. Grabben ville inte följa med. Jogga i koppel :O Pyttsan heller. Lös gick finfint, men den sista koppelbiten blev med andra ord gaanska jobbig. Att släpa 28kg som drar en baklänges och samtidigt försöka komma upp i bra hastighet är tungt. För övrigt ligger på 180 i puls rakt igenom vilket känns lagom. Dessutom gick det så mycket lättare nu andra gången :D
Idag har jag varit iväg o jobbat mitt första pass på donken. Jävlar anåda vad svårt det var. Man ska ta beställning och servera på under 60s. För mig tog det 2min, och då hade jag en annan som hjälpte mig plocka ihop beställningen. Plugg på knappar och liknande blir innan löradg då jag kör nästa pass.. Julius fick pass av mormor under kvällen vilket hade gått skitbra!!

Nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: sofie

vad ni är flitiga med träning och motionering:)

2011-04-01 @ 20:54:26
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0