första.

Veckan har bestått av många långisar, och endel träning. En timma tsm med Sara och några pass härhemma. Mitt tidigare"problem" var att grabben var en aning seg o omotiverad. Jobbat som tusan på det o nu är det tvärt om. Taggat i bott vilket leder till en massa slarv istället. Lagom är bäst, så nu gäller det att hittar rätt för oss :) Blötfoder som externbelöming, är tydligen föör mycket.

Nåja, fart&fläkt skare va.

Igår var vi iväg till k-hamn för träning med rallygruppen, och käk på restaurang för människorna :) Vi tog tåget dit o det gick hur bra som helst. Han la sig ner under vissa perioder, flåsade inte alltför överdrivet och var väldigt skötsam. Han imponerade också på mig under prommenaden till träningsplatsen med sitt exemplariska koppelgående. Han fixar nästan alla situationer tillsammans med bara mej såå bra nu. Nu gäller det bara att han ska fixa det lika bra när vi prommenerar med fler. Vilket han gjorde jättebra den lilla biten vi spatserade iväg nästan hela gänget. Tumme upp!

Restaurangbesöket var kanoners ;) Kul med lite icke hundaktiviteter tsm ibland med.
Träningen gick dåligt, men också bra. Övertaggad^8 voffse som tappade behärskningen. Han var lycklig, han var mån om att hela tiden göra rätt och han var jävligt lekfull. Men en liiten aning för mycket av det goda. Dessutom  tog han fel skål då jag skickade honom mot hans belöning o lyckades på så vis sätta i sig flera deciliter av Kosmos finskurna falukorv. Korvbitar sprutade iväg runt omkring honom medan han frenetiskt kämpade för att lyckas få i sig så mycket som möljigt på kortast möjliga tid. Knasbollen min, men är man en golden så ska man va matglad. Finfin stadga, finfin kontakt. Roligt hade han, och det är väl ändå det viktigaste, finslipandet tar vi en annan gång. Godingen!

Första springrundan för året avklarad. Förra året satte jag igång den 25januari, men i år hittade jag inte den motivationen. Vi får se vad det blir utav det hela, om vi kör på hårt som förra året med 2-4ggr/vecka eller om vi bara kör när vi har lust. Det spörs. Innan klockan var 08.30 var vi hemma igen efter 4,7km löpning+ 1,3km uppvärmning i form av gång, härlig start på dagen kan man säga. Grabben knatade på fint, men det skulle ju inte skada om han höll sig framför mig och motiverade mig lite extra istället för att springa bakom. Lös var han, så det kvittar. Men ändå.
Idag SKA han klippas :/ och jag ska plugga.


Något i stil med den här frisyren önskas. Det lär ta ett tag då han ser ut som en förväxt pälsboll just nu.


Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0