dubbelt upp.

Biologiprovet är äntligen över. Kort dag i skolan, likaså imorn :) Härligt!!

Efter skolan mötte vi upp Sara o Dagmar för ett träningspass. Han gjorde en fin uppvärmning, och enligt Sara en fin bana. Samt en halvbra bana. Vi ville bara testa på om voffsarna kunde hålla ihop hela 15 skyltar. Och det ska han nog fixa bara jag blir säkrare på vad allt betyder, och på bra underlag. Sittmomenten kördes igenom, och de gick bra. Men jag har en lista på saker som ska tränas på.
Koppelprommenaden tillsammans gick däremot halvbra för Julius. Han drar ju ruskigt sällan, men man märkte att han gick för sej själv och inte riktigt med mej :( Såfort de lämnat vår sida var han klockren, och likaså över byn när vi spatserade tillsammans med ida&sandra. Bussturen gick också fint. Märkligt att han inte kunde gå lika klockrent brevid Dagmar. Men nästa gång gillt.

Hemma fick jag några timmars projektarbete gjort och kände mej riktigt nöjd. Så med humöret på topp drog vi ut på ett 30min träningspass gossen&jag. Och jag höll mej till det planerade schemat :D När det gäller stadga av vanlig form är han riktigt duktig. Att sitta kvar trots hundar, människor, godisar eller bollar som flyger funkar fint. Men att sitta kvar när matte är tyst och tittar på honom är ju skitsvårt. För då tror han att det är fel om inte belöningar kommer hyffsat snabbt, och vipps så erbjuder han något annat beteende. Men på kvällspasset gick det framåt, mycket. Både ligg och sitt i olika positioner. Massor med lek också! Att träna gubbis ger en verkligen en energikick, härligt!

Jullis sover. Och jag med strax.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0