äntligen helg.

I tisdags gick vi en lånigs med Lovisa&Alice igen. Koppleprommis i stort sett hela, svinkallt och en jätteduktig Julius. Han fixade det såå fint. Hoppas detta fortsätter så bra. Alice höglöpte vilken fick min lille kastrat lite ur fokus någon gång, men även det klarade han skitbra :)

I onsdags gick vi en långis själva, och efter det körde vi lite kvällsträning som jag har film på. Helt okej resultat tycker jag. Älskar den flamsiga och snubbliga atityden, och positionen duger gott&väl för en rallylydnadstävling. Kan tillgga att jag låter tjatig på gubben i filmen. Men eftersom han så gärna vill in i buren och lägga sig för att få sina godbitar så måste jag ropa på honom för att han inte ska lägga sig. Gör jag inte det ligger han kvar i buren läänge innan han prövar något nytt vilket känns oscysst. I slutet sparade jag en liten snutt på en glad Julius som hälsar på pappa. Propeller till svans, en konstant gapande trut och en ålande isbörrnskropp. Jag gillar't.


Igår var en lång dag för gossen. Vi började med att ta tåget till stan där han sedan skulle tillbringa dagen hos bror. Han gick på tåget helt själv, han skötte sig på tåget och han gick som en dröm i kopplet över torget och över stan. Samma visa hem, men då tog vi bussen. Härligt att han klarade dagen så bra!! På kvällskanten tog vi en tur till mormor där vi satt o babblade bort tiden. Julius bjöds på falukorv, rån och bulle haha.

Oså idag är det äntligen helg. Haft en tung vecka i skolan, så nu ska jag slappa järnet i helgen och vila ut med mina finaste. Vi är nyss inkommna från en långis ute på isen, med massa lek och stoj. Clown är väl det minsta man kan kalla honom. Gör mej dock påmind om att det finns saker vi måste träna på för att vi ska ha ännu trivsammare prommenader, så nu får jag verkligen ta tag. Att lystra på sitt namn till exempel. Han är ju inte naturligt lyhörd för fem öre, och även om jag kan kommendera så vill man ibland bara ha ett ord som betyder kika hit. Samt stanna/halt som jag vet är riktigt illa emellanåt. Vi stör ingen annan för fem öre, men ibland vill man själv känna att saker sitter perfekt.
Hur som, bjuder på två bilder på min guldgosse:

Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Sofie

charmknutte!:D

2011-03-13 @ 23:47:05
URL: http://sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0