Toppenhelg.

Det viktigaste först:
Valparna har öppnat ögonen :D Jag går fortfarande omkring med en alldeles underbar känsla i magen, jag vet ju att den bästa flickan på jorden ska bli min. Vilken vet jag inte än, men att den kommer vara alldeles perfekt det vet jag!!!

I helgen har vi suttit och tragglat namn fram och tillbaka. Jag vet många fina hannamn, men inget tiknamn :/ Inga verb såsom Slira, Vilja eller Rota (är dessa ens namn?), inget som slutar på A, såna där typiska tiknamn med andra ord. Det ska vara gulligt, men får absolut inte vara sött, och det får inte vara hårt. Julius är ett perfekt exempel, fast hannamn. Seså, hjälp mej den som kan..

Önskar att jag visste hur man lägger in bilder så att ni skulle få se. Pia har lovat oss att vi får låna ur hennes blogg.. men jag kan inte :(

Toppenhelg ja,
det är vad vi har haft :D Julius och jag har tältat tillsammans i ett stekhett litet tält på Töcksfors camping. Vi har tränat shejping, myst vid grillen i kvällssolen, dykt från bryggan och lärt mej att flyta på vattenytan. Spår, restaurangbesök, kanotpaddling och glassätande har vi också hunnit med. En helt perfekt helg med högsommarvärme och sol!

Herman, den godisglade ;-)

Gossen har varit riktigt duktig under helgen. Han är väldigt lättsam och enkel, slappnar av och lägger sej för att vila direkt. Men det finns en sak som gör honom ruskigt upprörd. När jag knyter fast honom eller lämnar kopplet till någon annan och går iväg. Han sitter och gläffser konstant och släpper inte blicken från det hållet. Just i helgen blev det lite frustrerande då han fick passas av de andra emellanåt, men varför inte börja träna in ett nytt vänta-kommando? :P Shejpingpasset där Sara rekommenderade en ny variant på kantarellsöket gick halvbra. Han har en tendens till att tro att allt ska apporteras, men det blev bättre mot slutet när matte slutade sura. Vi får se om det är något att fortsätta jobba på :)

Det är så kul att se andra hundar, hur de tränas och sliter. Spåren alla hundar fick gå var ruskigt imponerande. Vissa hade aldrig spårat, men fixade det galant. Häftiigt!

Det blev visst mest bilder på småhundarna ser jag :D Det fattas en vavva, tre shelties, en wethern (stavning?) och en vorsteh (stavning?) :D Osså en guldgosse såklart, men han ha jag några bilder på :D

Nu ska jag lägga mej på verandan, läsa i retrieverboken och dricka te. Jobb tidigt imorn, puust.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Valpnamn är svårt! jag brukar dock ha mycket lättare för tiknamn än hannamn, kanske får hjälpa dig lite någon kväll!;)

2011-08-01 @ 15:52:54
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Sara och Dagmar

Fina bilder på mina små vilddjur!



22 augusti föds kanske min blivande valp! Fick mail från uppfödaren idag. Gulp. :)

2011-08-04 @ 11:10:25
Postat av: Caroline L

Och jag som tycker det är 10 gånger lättare att hitta de fina tiknamnen än hannamn. Sitter med en massa på hög, fast det är en hane jag ska ha nästa gång. Det kanske är lättare att komma på till andra könet mot det man ska ha. Det man själv ska ha måste ju verkligen vara 100% rätt.



Får man fråga hur det kommer sig att at bytt till tik denna gång?

2011-08-04 @ 17:54:06
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0