på sjön.

Vi hade en toppendag ute på sjön :D I ett halvt dygn var vi faktiskt ute. De flesta timmarna var vi vid en finfin strand (ja ingen kommunal förstås, utan en öde strand). 5min innan vi var framme med båten så var det någon som tog klippan på stenön före oss (tusan också), så stranden fick det bli :D Vattnet var lagomt och luften var döhet. Jag simmade faktiskt endel, och även Julle. Sådeså :D Jag taggade upp honom till tusen och fick honom med hjälp av hans foderkulor att ta klivet över simtröskeln. När han väl simmar kan han fortsätta, vilket han gjorde säkert 15m ut mot mej. Vilken badglad retriever jag har!! :D

Därefter la sej Julius några timmar i solen och stekte sin vita päls :) Han var sleten. Vi tog dessutom en rejäl cykeltur innan vi bagav oss ut. Så han sussade så sött med sand på nosen.

Mattes vackra fluffboll :D

Mot kvällskanten drog vi upp två fina abborrar som vi skickade med Elin hem. Fika hos mormor uppe i stugan med fina kusinerna på det och sen var man rätt sleten. Konstigt att sådant slappgöra kan få en så trött :D

Vissa kvällar har man det riktigt riktigt gött ;)

Idag har jag packat lite. Även faktiskt packat upp kassar som stått i flera veckor. På sommaren är det visst ingen vidare ordning på mej ;) Packa upp mellan varje äventyr är ju såå tråkigt! Dessutom har jag slängt min matlåda som stått i jobbets kylskåp i övet två veckor, fy bubblan vad jag borde skämmas.. äckligt som tusan egetnligen men jag kan inte låta bli att sktratta åt det ;) Långis i skogen under dagen, vilket var alldelse för galet hett. Både Jullebulle och jag ville falla ihop under en sten och gråta av värmeslag- ingen toppenprommenar med andra ord. Därefter har jag jobbat en eftermiddag medan gossen varit med mamma vid hundbadet. Idag gick det decimeterhöga vågor (:O) så det gick iinte att bada idag tyckte Julle, alldeles för farligt :D

Jag hoppas hoppas att de senaste träningfria dagarna gör honom riktigt på hugget i helgen :D
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

åh. bilden på Julle!<3 Love it!

2011-07-29 @ 18:09:01
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0