hemma igen.

En femdagars semester har tillbringats med familj och delar av släkten i Grebbestad. Vi har haft toppenfint väder, soligt&varmt med fina kvällar. Årets första dopp - i havet. Krabbfiske, makrillfiske, kikande i strandbutiker, mat på hamnrestauranger och bouleturneringar. Toppen helt enkelt. Gossen har skött sej alldeles exemplariskt. Han har gått som en gud i kopplet hela resan och varit trygg&säker precis som alltid. Campingen kryllade av hundar, varav minst 70% gjorde kraftiga utfall, så gossen har satts på prov, och fixat det med bravur :)

Jag jobbade natt då precis innan vi åkte. Ett tiotimmarspass en lördagsnatt på donken säger sig självt, men det gick bra. Imorgon ska jag upp tidigt för morgonjobb, ett niotimmarspass (pust), men därefter är jag ledig i två dagar :D

Det börjar ju dessutom dra ihop sej till valpning :D Om Gimmie valpar så tidigt som hon gjorde första gången kan det ske i helgen, men det tror vi nog inte. En vecka kvar ska det vara idag. Pia skriver att hon tippar på ~5 valpar. Hon blev tjock tidigt, men har inte blivit sådär megastor. Jag hoppas verkligen på att det är fler, eller jag hoppas snarare att någon av dem som föds hamnar hos oss. Något annat vill jag inte ens tänka på...

Fick dessutom fått första antagningsbeskedet från min universitetsansökan. Jag kom in på mitt andraval. Civilingenjörsprogramet i teknisk fysik i Uppsala. Spännande, och häftigt att jag kom in där. Står som 65e reserv på samma utbildning på Chalmers. Jag ska ju inte börja plugga i år, det ska jag inte. Men får Gimmie ingen valp åt mej kan det hända att man tänker annourlunda. Även om jag sagt att det är nu jag ska skaffa jaktis, eller efter universitetet vilket blir om 6år. Och 6år det vet vi alla att jag inte kan vänta. Dessutom behöver jag ett sabbatsår!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0