fullt upp.

Ja, fullt upp har det varit den senaste veckan. Jag har blivit inringd från jobbet tre gånger och även jobbat de pass jag redan hade på schemat - men pengar blir kanoners att ha lite extra i höst :)

Vi har varit och hälsat på hos Lovisa i hennes nya hus och hjälp till att målat, slipat och finulat. Det kommer bli toppenmysigt i detdär torpet, så där hoppas jag få spendera måånga sommarkvällar framöver!!

Igår tog vi tågen mot Kristinehamn och mötte upp Linnéa och Maggan igen. Som vanligt hade jag ingen träningsplan utan tog det som det kom ;) Linnéa skulle filma lydnadsettan, kontaktfälten och slalomet till sin klickertränarutbildning. Jättekul att se, och jättenyttigt att filma (vet jag). Gossen var på topphumör. Lekte intensivt och jobbade med mej. På agilityplan sprang han genom några tunnlar, genom ett däck och över balansen. Dessutom tog han på eget bevåg vägen över gungbrädan (som tack&lov hade pallar under sig, vilket gjorde att han bara åkte halva vägen mot marken) men han flög såklart iväg av överraskning men blev glad igen när han fick springa ikapp tennisbollen och trodde han gjort rätt. Han visade ingen rädlsa för något senare heller - underbart bra, men konstigt för att vara Julle :) Ytterligare en bättring i ökat självförtroende tro..

Jag tror att jag har världens sötaste voffsing :D
Idag har vi prommenixat. Han ha de senaste fyra dagarna prommenerat fem kilometaren i skogen med mor&far. Härligt att de kommit igång igen tycker vi :) Gossen går lös, och lyssnar enligt rapporter såå fint, trots att de använder kommandon som inte är intränade haha..
Ytterligare sex kilometer i skogen med mej på det. Varmt och jobbigt, men mycket mysigt. Tjocktröja vid 21 plusgrader är inte att föredra!


Julius i profil. Den senaste tiden har jag funderat på om han gått upp några hekton i vikt eller inte. Jag har trott det och det har känts så, av mågon konstig anledning då han ätit samma mängd och motionerat lika mycket i flera år nu. Vågen visade 27,7kg - vilket alltså är ett halvkilo mindre än för ett halvår sen ungefär. Veterinär Linnéa säger att han är perfekt, och det tycker jag med, men man måste fundera ibland ändå. Revbenen känns enkelt, och midjan syns tydligt - så jag kan nog vara lugn.

Nu ligger gossen och vilar ut under hängbjörken. Ikväll ska vi åka till Skutberget och kika på agility en sväng.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt med fullt upp!!!:)

2011-07-06 @ 22:59:55
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Caroline o. Lukas

Ingen ro ingen vila - fullt upp. Positivt när det är fullt upp av roliga saker iaf :)

Skönt att han inte blev rädd för gungan. Vet många hundar som tar den själva och vips är det jättesvårt för matte/husse att lära in den sedan.

27,7 kilo, vilken lättviktare. Lukas vägde 34,1 igår :)



Lukas är lite sisådär när det gäller bad. Han springer inte över berg eller genom eld för det iaf. Han nöjer sig mest med att ligga i strandkanten och bli blöt om magen och spana. För två-tre år sedan på ölandssemstern upptäckte han dock att "shit, jag kan ju simma!!!" :) SÅ det gjorde han den sommaren. Men om han får välja traskar han i strandkanten och spanar, ingen långsimmare..

2011-07-08 @ 10:04:04
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0