En dag på landet.

Just nu är läget mycket mycket spännande på vissa håll kan jag tala om. Återkommer om det!

De senaste dagarna har jag utnyttjat Julius frukost och kvällsmat för lite träning. Han är verkligen helskön att träna med när han själv vill :) Vi återupptog det gamla tricket slalom mellan benen som vi grejade med på klickerkursen i höstas. Han mindes direkt vad det gick ut på och kopplade på sina bästa hjärnceller, guldpucken! På kvällen igår sysslade vi med liggmarkering av stolsdyna haha ;) Jag tog fram en stolsdyna för lite shejping och lät gossen avgöra vad det hela skulle bli (som vanligt), och efter några få 3minuterspass hade han lärtsej att liggmarkera den. Oavsett mattes position och oavsett avstånd (ja några jättelånga avstånd gjorde vi såklart inte). Snabbtänkt och alldeles alldeles underbar när han själv vill!!

Långisar i skogarna har det blivit var dag som vanligt. Den "nya" skogsrundan är så otroligt vacker att jag prommenerar den varje dag, snart tröttnar jag väl på den som jag gjort med den andra.

Idag har vi spenderat massa timmar ute på landet hos mormor :) Vi har rejsat loss i skogen, gått ett personspår, käkat upp grannens kattmat och grillat revbensspjäll. Han trivs riktigt bra på vischan, faktum är att det hittills är den enda platsen där han drar sig undan när bilselen åker fram. Han vill stanna kvar :) Spåret gick riktigt bra idag. Vanligt personspår på 300m med en 90graders sväng. Han älskar att använda näsan, och personspår gör honom inte överhettad heller.

Julle fångar upp svängen fint :) Jag vet inte om hans nos är högt eller lågt när han spårar eftersom jag aldrig spårat "på riktigt" med någon kunnig. Men enligt mej ser den ganska hög ut, är det dåligt tro..

Vardagsmat med smutsglad retriever :D
Nu väntar Lovisa för grillkväll.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0