båten kallar

Jobbhelgen har passerat, och snart även halva veckan. Vi har haft fullt upp hela dagarna, med det vanliga så jag går inte in på så mycket detaljer. En heldag i Arvika där vi gick på stan (gossen var lika följsam och ordentlig i kopplet som han brukar den senaste tiden), träff med släktingar jag inte träffat på massa år, inflyttningsfest (nu bor två av mina vänner i hus :O), prommisar, cykelturer, och lekträning.

En sak som är jobbig när man går på stan med Julle är att han är så gudomligt vacker. Det är alltid massor med folk som ska klappa honom och kela och kommentera. Jättekul javisst, men till saken hör att Julle är en reserverad kille. Små barn gör honom riktigt obekväm, och måste någon främling hälsa så visst få dom sej några svansviftningar , men bara om dom är försitkiga och lugna. Inget ruska runt inte för då blir han riktigt obekväm. Trots sin ras så är han snarare en familjekille. Det finns nio personer som gossen avgudar, som han litar till fullo på och som han verkligen blir störtgland av att se. Resterande av jordens befolkning är han inte särskilt intresserad av. Visst kan han vifta på svansen, hälsa och leka. Men personerna i fråga är inga viktiga för honom, och är den för "på" i hälsningsritualer blir han rädd. Det är inte lätt att vara vacker, men framförallt är det lite jobbit i sådana situationer då man måste hålla stenkoll på folk från alla håll som stormar fram. Alla frågar inte om lov tyvärr..

Jag har börjat cykla lite mer med gossen nu. 2ggr/v kan vara bra för att få upp tempot lite extra :D Det finns en perfekt, lång grusväg vi kör på. Där kan han springa lös och bada i de överfyllda leriga dikena. Han gillar't!

En vårbild på en av jordens bästa vänner och voffsarna. Det var fullt ös medvetslös på gården när de träffades häromdagen!


Idag ska det bli båttur för hela slanten :) Kanske att jag ska försöka mej på att få Julle att våga simma, eller så ger jag upp de planerna en gång för alla. Snart har jag en badglad hund att simma omkring och lattja med i vattnet så egentligen kan Julle få slippa ;) Dock älskar han att gå i till magen och trampa omkring fram och tillbaka längs strandkanten - knäppgöken!

I helgen ska vi på klickercamp ;) tredagar i tält töcksfors tillsammans med klickertränarfantaster och härliga hundar. Jag längtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0