23 juli

Jag har svårt att smälta den goda nyheten, vilket i och för sig är bra tycker jag :D Man ska väl sitta som på nålar i ytterligare två månader.. har jag hört.

Igår när jag körde bil påväg mot jobbet, cafeterian som jag jobbar i på fredagkvällar under sommarhalvåret så var jag tvungen att stanna bilen i en parkeringsficka och tårka glädjetårarna innan jag kunde köra vidare. I det läget funderade jag på om jag verkligen är normal, men Sofie förstår mej iaf ;-) När man får någonting så efterlängtat bekräftat så kan man släppa lös alla känslor därinne!!

Matte säger att jag är söt när jag trär ringar över nosen :D

Idag jobbade jag fyra timmar mitt på dagen, och heela dagen gick åt kändes det som. Försenade tåg och opassande busstider. Men innan jobbet lekte vi loss med lite slalom mellan mattes ben med gossens frukostkulor :D Under dagen var han med mor nere vi sjön och stod parkeringsvakt på Vattenfestivalen. När jag kom hem från jobbet (jodå tåget gick tillslut) så begav vi oss ner mot sjön igen för att kika på den omtalade festivalen. Gossen skötte sej alldeles exemplariskt i kopplet och var riktigt följsam och behändig :D Vinterns stränga koppelträning har gett resultat har jag märkt. Som alltid får han måånga kommertarer om sin kritvita, fina päls :D stolt som en tupp blir man då!

Därefter en långis vid motionsslingorna nu på kvällskanten. Där är det koppeltvång, men han fick rejsa loss vissa bitar ändå då det var vi och endast en till bil där :D Julle äälskar skogarna just nu, alltid, men mer än vanligt nu. Vet ni varför..? Jo det kryllar av blåbär :D Gossen är sen tidigare känt ständigt på jakt efter ätbart (ätbart=i princip allt) och blåbar har han riktigt fått dille på ;) Han ser så charmig ut när han biter ihop tänderna längst ner på blåbärsriset och drar huvet bakåt så att han får hela raddan med bär i munnen :) Att sen rulla sej på riset så att huvudet blir alldeles blått är ju toppen!

Nu ska vi snart sova :D
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, det kommer inte kännas verkligt förrän du har lillskrutt hemma!!!:D

2011-07-24 @ 19:37:08
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0