saturday night fever.

Oooh vilken dag vi haft. Jag har betat av 3h projektarbete ute i solen på baksidan, med Julius liggandes på mina iskalla fötter samtidigt som solen glassade i ansiktet. Grannhundarna smet in genom häcken och underhöll gossen en stund innan matte dök upp (jo jag försökte allt skjuta tillbaka de härliga pojkarna, men det gick inte).

Därefter, senare på eftermiddagen drog vi oss iväg mot sjön för spring. Jag va lite sur först, för vi hamnade precis framför en motionerande dam så Julius fick gå kopplad hela vägen ner, men vi blev glada igen när vi upptäckte att solen fortfarande sken över viken. Att jag dragit med mej ett bättre objektiv än vanligt och att Jullis dessutom var på megarejshumör gjorde bara saken ännubättre!

Värre spring i benen har jag aldrig sett tror jag. Galet va han sprang åt alla möjliga håll samtidigt, upp&ner i luften ungefär. Massa härlig fjantlek med matte och charmiga fjantskutt. Kvalitén på bilderna så som ni får se dom är somvanligt kass, men sånt är livet.

Jag har alltid sagt att Julle har mer gemensamt med isbjörnar än utseendet. Slänga sej ner på marken med överkroppen och låta bakbenen fortsätta spatsera iväg över isen är väl ett typisk charmigt isbjörns-beteende :) Kan han vara någon slags hybrid tro..


Nog om denna dag. Kurs i onsdags och vi tog upp problemet med att Julle mer än gärna stoppar i sina leksaker i lådan, men därefter tar upp samma leksak igen och försöker städa en gång till med samma. Efter mycket små försök hittade vi lite strategier som fungerade. Körde en bra vända imorse där han faktiskt klarade av att lägga tre leksaker i lådan, utan att ens försöka ta upp en leksak som redan fanns i lådan. Två sådana omgångar på rad, och jag tror vi är påväg faktiskt :)

 

Igår körde vi faktiskt ett pass med lydnad på riktigt. Fy bubblan vad jag älskar't och önskar att jag vågade och ville satsa på att träna lite mer målinriktat. Som alla andra vårar i vårt liv funderar jag på att anmäla mej till fortsättningskursen på klubben. Jag kan ju alltid tacka nej om jag råkar komma med (funderar vidare). Julles starka sida (om vi nu ska tänka lite positivt) är att han är ganska sansad och strukturerad (haha säger jag och har nyss visat hans motsatta sida i bildform). Han ballar inte ur alltför lätt - tror jag. Däremot kan han vara lite svårmotiverad när han ska ge riktigt allt han äger&har ibland.. Vi får se.

Ha det bra :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0