home alone.

Sen sist har vi hunnit med en alldeles underbart klockren utgång, vinkat av mor&far på perrongen för en 2,5 veckors vistelse i Indien, flertalet härliga långprommenader och lite skojträning som aldrig riktigt lyckades.

Imorse gick vi en power-prommenad. En decimeter slask, glashalt under det och oplpogat säger någonting om hur bra det gick. Pulsen låg rätt stadigt på ~130 så någon vidare värst träning blev det visst inte. Bättre lycka nästa gång.

Selen har jag lagat efter tre dagars spatserandes med halsband och den var välkommen tillbax. Halsbandet kan gå och ta sej, vi avskyr det bådatvå. Dessuotm gick reflexvästen sönder under kvällen, vad blir nästa tro..

Samarbete på hög nivå ;)

Jag har försökt lappa ihop våra skolscheman mitt&brors så att Julle ska ha det bra nu när pappa inte är hemma. Denna veckan ska han vara hos mormor några dagar och även lite på vallen. 4h ensam hemma går bra, men där går också gränsen för ulttotte som inte är van.

I veckan är det kurs igen och det behöver vi. Jag hittar ingen dunder-motivation och lyckats inget vidare med krypa. Ska försöka mej på ytterligare något skojsigt imorgon tror jag.. Julius motivation är det inget fel på, och aktivitetsnivån är klockren.

Vi har passat på att norpa åt oss dubbelsängen nu när den inte är ockuperad. Vilket betyder att vi intar varsin säng. Vaknar någon gång under natten och har en varm, småsnarkande och gosig nos under hakan. Fan vad jag älskar dej gossen!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: sofie

Vilka mysiga bilder på er.!



Haha, jadu. Får se hur mkt tränings jag kommer hinna nu när skolan börjar. Hoppas hinna före skolan, de dagar vi börjar senare:)



Jag träffade en kompis med aussie, fastnade för utseendet, läste på, och träffade fler aussies - och insåg att det var något för mig!:) hihi.

2011-01-09 @ 19:25:20
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Kerstin

Tjo!

Jo burlekar är nog bra träning så, men Oscar har inga problem med att gå in i buren på kommando. Han vet att han får godis där inne :) Och han håller sig lugn. Däremot är han inte konstant lugn när vi är i ridhuset och tränar agility. Han är FÖR taggad att komma ut och dessutom ser han skuggor av alla hundar som springer, genom filten och alla skall och rop ekar mellan väggarna, så jag tror inte att det spelar nån roll hur mycket vi skulle träna burlekar, så skulle han ändå skälla emellanåt just där :) I sommar när vi har ett eget tält att krypa in i så blir det annorlunda. Då är han säkerligen lugn och kan förhoppningsvis sova därinne :)

Ja, fast nu fick jag veta att det inte är tillåtet att åka skidor med hund här heller! :( Västerås har ca 30-40 olika motionsslingor och skidåkarna har roffat åt sig ALLA! Att man inte får gå där är väl en sak (Även om jag tycker att ETT spår kunde hållas öppet för fotgängare!), men i nåt av alla skidspår borde hundar tillåtas tycker jag! Så surt att bara få gå på asfalt i flera månader :(

Söta bilder på finaste Julle :) Såg din film med hoppstå också, så nu vet jag vad du menar med det ;) Men jag tror tyvärr att domare på en lydnadstävling skulle ge avdrag, för att han hoppar innan han stannar :/ De ska liksom gå och sen tvärnita. Men i övrigt såg det fint ut! :) Han är ju säker på momentet, så jag tycker absolut att du ska börja testa under störningar :)

Har du tänkt tävla eller tränar ni bara på skoj?

2011-01-10 @ 12:44:25
URL: http://traningsdagboken.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0