spring

Var visst ledig idag :) Huur göttans som helst, och jag hann till&med gå upp och göra mej iordning innan jag kom på det. Perfekt för en effektiv dag!

En härlig prommenad ute på isen med Lovisa&Alice idag med. Härligt med fint väder och härligt med ett perfekt sällskap. Julius skötte sig både igår och idag. Men idag var han betydligt mer lyhörd vilket uppskattas.
Jag har även tagit tag ordentligt i ett "problem". Nämligen koppelgåendet när jag prommnerar med någon mer. Naturligt nog har jag slarvat och varit okonsekvent. Inte för att han direkt drar eller beter sig ohyffsat egentligen, men det kan bli bättre när det gäller följsamheten, fråga-om-lov-bitarna. Så igår och idag gick jag med kopplad voffsing en liten kort sträcka. Perfekt störning med sprallig spaniel och pratande kompis.. och han klarade det kalasfint idag. Det här med att fråga om lov fungerade t o m, men mer träning måste bli för att det verkligen ska sitta. Jag får kidnappa Lovisa oftare helt enkelt :)

Flera hoppstå-pass under dagen, och vilket kanonslut det blev. Helt magiskt klockrent, det enda som egentligen fattas nu är att jag ska kunna öka hastigheten än mer, samt att han inte ska hålla på o erbjuda en massa egna emellanåt. Men det artar sej :D

Lite lek för godis också, som jag skröt om så mycket igår (haaha). För där fick han en liten blackout, men efter några repetitioner fungerade det riktigt fint ändå.

Imorn väntar en låång dag med en inlämning och ett tal :) Kanske en powerprommenad på det om vi känner oss sugna..

Ha det bra!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0