slit

Träningsmotivationen var på topp efter lördagens inomhusträning i Karlskoga. Hur givande som helst att bara sitta o glo på alla andra. Men vi tränade endel vi med.
*Bland annat lek trots godisstörning, som gick miljoner gånger bättre än jag trodde. Att slänga ut godis på marken under kamplek var visst inget värst problem.
*Burlekarna såklart. Kalasbra för gossen att slappna av i. Vilket han bokstavligt talat gör. Men där måste jag variera mej lite. För så småningom förstod han att han skulle "tvingas" ligga kvar i buren länge varje gång och då tappade han sugen för att springa in dit. Men lite kortkortisar och därefter frikommando några gånger löste det problemet. Nu är der rusch in i buren som gäller igen.
*Lite baklängeskedjing med sitt fint och plastlock, mest för att se om han hade hjärncellerna med sig.

Han var väldigt skötsam. Koncentrerad, uppmärksam, lekfull och lyhörd trots massa störningar. Duktig valpis :)

Prommis till sjön och en svängom på isen under söndagen. Kameran var med. Men jag ljuger inte när jag säger att jag var nära att dö (hehe). Jag frös som en ko, och de få nanosekunder som kameran var uppe var rena pinan. Bestämde mej för att bryta ihop och komma igen, så efter en massa kamplek med gossen var jag faktiskt hyffsat varm :)
Därefter kikade vi lite på tre retrievers som gjorde varsin slapp och slarvig markering innan vi spatserade hemåt.

I måndags drog vi iväg på 45min power-prommis innan skolan. Sviinkallt (bara sådär 19,5) men det gick. Det blev ett litet problem när vi skulle gå förbi grannskapets gisantiska spanska mastiff. Grabben vågade såklart inte (jag tvingar aldrig) så istället fick vi i några hundra meter lulla omkring 50m bakom dom, och då sjönk pulsen direkt - såklart. En timmes prommis på kvällskanten också, med ny musik i lurarna.

 

Har för övrigt en j*vla massa grejer i skolan nu som plötsligt ploppat upp sådär. Tre grejer i veckan, vilket gör vår träning lite vilande under några dagar. Jag klarar inte av att träna något bara för att jag borde/måste.. så det tar vi helt enkelt igen under lovet.

 

Här har min bakgrundsbild för närvarande. Skulle göra vad faan som helst för för den väderleken. Skulle till&med pussa på grabben hästbajs-gröna mysmun på bilden ;)

Nu prommenerar vi mot sjön med Lovisa och Alice strax!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0