Lek.

Tummen upp för denna hunddag.
Hela förmiddagen fördrevs ute på vischan hos springerflickorna. Tant Fanny åkte i måndags till goldenhimlen den pärlan. Faktum är att jag saknar henne stort bara för att jag vet att jag aldrig kommer se henne mer. Det var hon som fick in mej på goldentankar från början, och det var alltid hon som satt trognast vid min högra sida i väntan på godis..

Massor med spring över järdet i högsta möjliga fart som alltid med detta gänget. En skötsam gosse som hälsade på husets två katter på ett lugnt och fint sätt, samt la sej ner på köksgolvet och sov när människorna bjöds på fika. Underbara du!

Man tror man ser i syne. Julle i täten :O

En jädra massa burlekar fördelat på hela eftermiddagen. Julius fick ligga där inne med öppen lucka såklart och slappna av till fullo i väntan på sitt frikommando. Han somnade flera gånger mellan varven, till och med då matskålen med hundgodis stod placerad en meter framför öppningen. Att kunna släppa skålen helt för ett matvrak som gossen är jag imponerad över.

Kvällsmatsträningen var planerad till hoppstå, men det var vi inget sugna på så jag beslöt mej för att shejpa in något nytt. Och det blev en liten nickning, Julle fick bestämma. Han duckar ner huvudet en liten bit mot frambenen, och ibland går han även några steg bakåt. Ja vi får väl se vad det blir av detta i slutändan. Kul är det iallafall, för han är snabbtänkt och fokuserad.

En härlig rensa-hjärnan-prommenad på det. Nu ska vi fixa fram te och mackor innan solsidan börjar.

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0