kaalllt..

Konstig vecka, och konstig kommande vecka. Lite halvt i skolan och då känns plötsligt allt lite halvt. Har bl.a ett prov imorn som jag inte börjat titta på än.. men allt brukar lösa sig och sånt får man lita på..

I veckan har vi både varit på kurs och på hallträning. Tog upp våra hoppstå problem på kursen där vi påbörjade med att få honom att erbjuda hopp oavsett mitt kroppspråk. Och i fredags på hallträningen löste sig problmemen perfekt.  Från att i början bara ha kunnat erbjuda hopp då jag står upprätt framifrån till att göra fina hopp då jag ligger slickad på marken, klockrent :) I fotposition är med andra ord inga problem längre! Vi körde en samåkning med Sara och Dagmar, och väl där väntade härliga och superduktiga tränare. Skitkul!

Burlekarna fungerade skitfint vid båda tillfällena. Han somnade flera gånger (med öppen lucka såklart) trots massa hundar och bus, och vid ett tillfälle på kursen gick jag iväg och hjälpte till med lite lyfta-träning med Dagmar, och det klarade han finfint :) I hallen smet han dock ut en gång, men det kan jag förstå varför ;)
I övrigt är jag jättenöjd med honom. Han skötte sig så kalasfint när det gäller koncentration och kontakt trots alla störningar och klarade av att hålla sig till mig. Stjärna till gossen!

Min stora, mysiga valppälsade kamrat.
Både lördag&söndag har gått utan någon värst motion :( Kändes alldeles för svinkallt för min del, men nu börjar det dåliga samvetet krypa sig fram. Han har busat en snabbis i den djupa snön på isen, dragit några vändor i dungen med den mysiga drevertiken, och varit med på några porträttfotograferings-prommenader. Men imorn får vi nog ta en powerwalk innan skolan börjar..

En blåmes nedanför fönsterbläcket. Smidigt att man kan sitta inomhus och fota ;)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tog och läste ikapp lite i din blogg. Och såg att du ska skaffa valpis.!! Gud va roligt :D

2011-02-16 @ 17:32:30
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0