det gick snabbt.

På hundträningen igår funderade jag lite (med betoning på lite) hur jag skulle lära in "runda matte" och valde som hastigast att shejpa in det istället för handtarget. Jag hade nog tänkt mej att det skulle bli lite svårt trots bra belöningsplacering med tanke på hur lång tid det tog med snurra. Hah, så fel jag hade. 2 x 2min tog det, med flera lekpauser inkluderade. Kanske inte så svårt egentligen, men alltid skitkul när saker flyter på bra. Massor med mer träning behövs såklart, men en början. Här, en liten filmsnutt på en dödstrött guldgosse just uppsläpad ur sovposition, men ändå med i hjärncellerna :)

Vi började SPORTlovet med 8km skidåkning på morgonkvisten. Härligt värre, och inte en själ ute på isen. Sista biten in mot parkeringen där det endast finns skoterspår att åka i fick killen dra mej, o hej vad det gick. Han slet som en oxe i selen och galopperade halvkilometern på nolltid. Härligt för mej också ;)

Vi har tränat på att runda matte somsagt, på ett nytt beteende som ska bli "ställa båda framtassarna på mattes knä när hon sitter ner" vilket är något han gör för att gosa ofta, men som det tog en stund för honom att förknippa med träning. Kommandobefästning där väntar. Samt att vi tränat litegrann på att kunna utför sitt fint med en matte som sitter/ligger på golvet vilket är klurigt. Klantskalle till matte som inte tänkte på sådana saker när hon tränade men så har jag också lärt mej en läxa :D

Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Härligt! Bra jobbat båda två! :)

Jag började shejpa in "framför" igår, dvs att hon ska lämna fotposition och ställa sig ansikte mot ansikte med mig. Gick också låååångt över förväntan! Ska bli grymt kul det här tycker jag.

2011-03-01 @ 09:38:18
Postat av: Sofie

Ja det tycker jag absolut vi ska göra! :D Specs saknar sin gulkompis också :)

2011-03-01 @ 12:17:09
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0