bomben är släppt,

men än har den inte riktigt landat hos resterande familjen.

En jaktgolden blir det (såklart). Även om det verkar som jag velat den senaste tiden så blir det så, jag kan helt enkelt inte släppa dessa underbara virvelvindar. Kenneln ligger i Esklistuna, och de väntar en kombination som jag skulle kunna betala det tredubbla för (om jag hade haha). Hanen är inte offeciell så den nämner jag inte än, men det är en hane jag följt via internet ett bra tag nu, och det är rena drömmen. Tiken heter Khemosabi Home Run, och det lilla jag sett gör mej lyrisk.

Jaktapporteringen ska bli det absolut roligaste tror jag, även om det känns som jag vill göra allt som går.. Och tänk att få klickerträna en hund från början.

För övrigt blir det en hane. Tanken var en tik, men så blev det inte efter en massa mail fram och tillbaks.. Men jag vet vad jag ska lägga krutet på från början för att undvika diftproblem. Samt att denne herrn kommer vara aningen mer lättmotiverar och följsam än Julius.
Nu är det bara att hålla tummarna för att allt går som det ska, och att det föds en kille till mej.

Julle är licka lycklig som jag tror jag.
Tillbaks till verkligheten:
Idag har vi prommenerat i skogen, men inkallningsträning. 12/15 satt som smäck. Riktigt riktigt krångliga sådana delvis och det kändes skitbra. De där tre stör mej ändå något enormt. Jag förstår inte riktigt vart problemet är. Han flyyger in i mina belöningar, bryter direkt och rivstartar mot mej. Men ändå är det alltid någon enstaka som ignoreras, och det kan vara de enklaste vilket iaf två av dagens var.. Nog kan jag få in honom genom att ropa en gång till eller bara göra ett ljud, men det undviker jag så långt jag kan när det ändå bara är träning. Hm.. grubblar vidare.

Burlekar idag också, och i skrivandes stund ligger killen i sin öppna bur med hakan på framtassarna och blundar. Han är skitduktig och fullkomligt äälskar att sticka in i buren :) Härligt. Dock har han pallrat sig ut en gång underdagen utan frikommando, men det löste vi fint. Det gäller att man är med. Detta ska jobbas vidare med på fredag!

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0