17 februari

Jobbig vecka, minst sagt..

Powerlångis innan skolan i måndags grejade vi. Eller mja, långis och långis egentligen. Men iaf 45min i riktigt högt tempo, som i vanligt tempo skulle bli över en timma.. Hursom, han fick en timma av mor också på kvällskvisten :)

I tisdags var jag hemma, frös som ett kylsskåp hela dagen, och en irriterande huvudvärk. Julius var däremot lycklig, för han fick följa med pappa ut på isen i några timmar för att fiska och rejsa runt, och skött sig hade han gjort också :)

Och igår var vi på det sista kurstillfället. En lekmotivations-inspirerad Sara efter två dagar hos klickerklok, så det var vad som stod på schemat! massor med bra lek-tips och annat. Dessutom är det bra att få klanta till saker sådär på kurs, så vet man att man inte gör om det sen ;)
Burlekarne fyller verkligen sin fuktion numer, man kan nästan säga att han har uppnått målet. Visserligen smet han ut två gånger i början igår, men jag förstod varför. Han ligger i buren med huvudet mog kanten och blundar stora delar, mendan andra vovvar tränar några meter utanför. Klockrent, nu gäller det bara att minimera risken för att han ska göra fel ännu mer, samt få honom att änna snabbare lägga ner huvudet på kanten :)

Idag börjar jag sent, och då ska Julius vara ensam hemma fyra, kanske till och med fem timmar :O Så nu har vi kört igenom en 45 minuters powerprommenad, och tre stycken shejpingpass där jag försökte få upp honom på läskiga föremål. Framtassarna kommer upp rätt fort, men däremot verkar han inte medveten om att han har bakben i den här övningen :/ Jajja. Nu är han lite sömnig och jag ska strax sticka, en sista rastning bara!

 

Ha det bra!






Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas ni får e bra helg! :)

2011-02-19 @ 11:05:19
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0