Vi är glada :)

Åh vad vi är glada. Av massor med skäl :)
För att nämna en grej så är pappa äntligen fri från alla spår av cancern. Tack för det världens bästa pappa <3

Igår åkte vi till bhk och tränade med Linnéa som var förbi :) för en gångs skull hade jag en plan. Jag hade finulat ut ett nytt trick, att hålla handen. Jag hade som mål att få det hela färdigt innan valpen är hemma (utan anledning egentligen) men han grejade det hela på samma kväll. Uppskattar att vi hinner med ca 5 x 3min träning under en kväll. Med andra ord behöver jag bli betydligt bättre på att planera träning ;) Hur fel ska jag inte ha skrivit i min planering av valpträning då haha..

Söt är han i alla fall :)

Jag gjorde somså att jag först och främst fick till ett "sitt fint" i utgågngsposition. Inget krångel eftersom han kunde båda bitarna sen tidigare. Därefter shejpade jag fram så att båda framtassarna håller om min vänstra hand. Först framifrån men sen i utgångsposition. Plättlätt faktistk, med en så klok hund :)
Han fick springa några agilityhinder också. Jag kan ingenting och inte han heller, men kul har han . Är det ingen annan där så kan vi väl roa oss :D Och framförallt när han är så galet på topp som han var igår . Hela kroppen spratt av glädje och leklust. Bästaste Jullebullen!!

Idag fick han följa med oss och fiska/slappa vid bryggan hela dagen. Satte fast kopplet i en spik och där låg han i flera timmar utan att lyfta på ögonlocken :) Behändig värre ;)
Nu har vi nyss kommit in från en 7kilometare runt orten. Vi träffade på en tioårig goldentant som vi tog följe med en bit. Åh vad hennes matte tyckte att Julle var fin, och åh vad hon tyckte att han var trevlig, även fast han inte ville hälsa på henne. Stolt som en tupp JA :D

Sist men störst :D Kan man ens med ord beskriva hur galet söta dehär är? Jag kan verkligen inte förstå att allt närmar sig. Fyra veckor som kommer kännas som decennier, men den som väntar på något gott :D

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, vad underbart vännen!!

2011-08-18 @ 22:58:53
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Caroline o. Lukas

Gud vilket gulligt trick :) Ser ju så sött ut.

2011-08-24 @ 21:13:33
URL: http://www.busgolden.se
Postat av: Sara och Dagmar

Gud vad härligt att höra om din pappa! Så fint!



Och Julle är sjukt söt på bilden! Duktiga vovven!

2011-08-27 @ 13:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0