min latmask.

Jag har alltid dragit mej för att kalla min hund för latmask. Hur låter det och vad tänker folk då, att jag har en riktigt tråkig hund troligtvis.. men faktum är att det är precis vad han är. Nog har han rejält med eld i baken och nog är han riktigt träningssugen ibland, med betoning för ibland. Och nog är han en rolig hund, men man kan inte komma ifrån att han är en riktig latmask..

Mera bad, mera fiske, mera cykling, mera lånprommenader i skogen och mera kantarellplock har det blivit :D Igår tänkte jag vara schysst och fixade iordning en ruta med fyra föremål för lite uppletande ute i skgoen, men nää, för jobbigt tyckte Julle. Visserligen 25 grader varmt, vi hade prommenerat en dryg timma också. Men trist, slutade med att jag själv fick leta reda på föremålen. Knäppis! Normalt är uppletande en av de få saker som gör honom riktigt på hugget, men värmen tar hårt på isbjörnen.

Cyckling tycker han i alla fall är kul :D sålänge han får vara lös vill säga!

Idag var det kantarellplock som gällde. Vi fick ihop högst fyra deciliter :/ haha. Dessutom var det alldeles för potthett för att va i skogen mitt på dagen. Så istället blev jag irriterad på allt, tjatade på Julle en massa och tyckte att han var nonschig.

Väl hemma tog jag mej i kragen och fick mejsjälv att inse att jag egentligen gör allt precis fel mot vad jag strävar efter. Jag förväntar mej att gossen ska tigga om belöningar när jag endast har med mej torra, äckliga morotsgodisar på prommenaden. Jag förväntar mej att han ska hålla stenkoll på mej bland buskar och träd när jag själv går och tjatar&tjatar och kommenderar precis hur han ska följa mej och så vidare. Våra träningspass är dessutom allt uton intensiva och strukturerade..

Nu ska jag göra en liten plan. Vardagslydnaden måste underhållas, precis som alltid och vi ska se till att få till lite rolig och glädjefylld träning med latmasken :D Nu på kvällen har jag varit ute och tetstat lite lydnadsapportering, så nu vet jag preci s hur jag ska göra med lillasyster för att få till perfekta gripanden ;-) Testkanin är ju helt perfekt!!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0