11april

Fasen vad underbart det är i skogen nu :) Varje dag njuter vi av att spatsera omkring där!!
I förrgår och nu imorse gick vi en helt ny liten runda i skogen. En åttakilometare i alldeles perfekt terräng. Dessutom finns det massor med avtagsvägar längs med som vi måste prova på också. Härligt!

Gubben har varit sådär alleles perfekt i skogarna sedan sist. Lyhörd, lekfull lydig och sprallig. Känslan är på topp, och nu ska vi bara lyckas med att behålla den känslan nästa gång vi prommenedrar med Lovisa&Alice.

Insåg häromdagen att jag verkligen tjatar på min hund. Tjatar hit o tjatar dit o ropar och har mej. Så jag bestämde mej för att verkligen sluta upp och istället springa och glömma mig bakom träd och stubbar titt som tätt, precis som jag alltid gjorde när gossen var liten. Det har fått en förvånansvärt bra effekt :) Somsagt, känslan har varit på topp de senaste prommenaderna. Ibland gäller det bara att gå tillbaka till det allra enklaste och tänka om.

Igår tränade vi med Sara&Dagmar. Dagmar var på topp och visade sin allra finaste sida :) Gossen var seg o alldeles för varm, vilket inte var så konstigt för termometern visade visst 17 grader, och vi tränade delvis i solen. Resultaten var ändå helt okej enligt filmerna, han är med och är fokuserad. Men känslan och attityden kändes desto sämre. Jag har alltid sagt till mejsjälv att skitsamma hur resultatet ser ut, bara attityden är bra. Och just igår var det tvärt om :(

Nu ska Julle lämnas ensam hemma några timmar!
Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0