film

Igår var jag på valpträff :) Alltså ingen valpträff med Julle utan springertiken Iris valpar som numer är över året.
Det var så himla skoj att träffa alla igen, eftersom jag ändå spenderade så mycket tid med dem när de var små.
Jag kan meddela att det var full rulle på gården med 8 springrar och en goldentant.
Roligt värre!

Julius fick leka av sig även han i slutet. Då kom mamma&han och hämtade upp mej och kvar var då 4springarar och tanten såklart. Tror ni han var lycklig när han som enda gosse sträckte ut längs gräsmattan med 3tikar varar 1 i hölöpet som jagade honom vilt. Ni skulle sett honom XD Han hade ett självförtroende som hette duga!


Idag började dagen med en låång sovmorgon. Därefter ett pass slamomträning igen och idag gjorde gossen framsteg. Vi kan snart sätta ihop det hel, men bra mycket mer flyt skulle behövas. Jag ska fråga experten på tisdag.
Här kommer i alla fall en liten film på hur vi låg till imorse. Faktum är att jag redan här börjar tjuva med att sätta ihop det. Jag ska klura ut om vi är riktigt redo för det än innan jag kör så på allvar. En lite morgonseg Julle dessutom, men vad fasen gör det ;D

Därefter 2 timmars svampplock i skogen. Julius härjade bra, medan vi hittade 2 papperskassar med trattisar, och då lämnade vi hälften kvar i skogen. Helt sjukt mycket svamp!
Julius och jag spenderade några timmar hos min vän Sandra, och nu ska vi strax följa valvakan. Jag ska även hinna packa till både morgondagen och tisdagens kurs, och massa annat också!

Ha det bra sålänge!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack tack! :D Jag har nu lagt upp en film från lydnaden idag, så du ser hela programmet, även om det är lite långt avstånd :)

Men vad får ni göra på klickerkursen då? :) Är det bara ett och samma trick ni får shejpa hela tiden eller vad går ni igenom mer? :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska tipsa om för att få upp farten, men när han blivit helt säker på vad han ska göra så är det mest bara att öka motivationen att ta sig framåt. Kasta favoritbollen framåt, efter ett antal passager kanske? :) Då får han ett driv framåt och större motivation att utföra momentet.

Hur går det med era lydnadstävlingar förresten? Skulle du inte ut på banorna du också? :)

2010-09-19 @ 23:23:30
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: Sofie

Men va duktiga ni har blivit på det! :D

2010-09-20 @ 07:33:35
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0