Sammanfattning:

Lördag:
Julius var med mig på fotboll hela dagen. Sista bortamatchen. Det ösregnade så i över 1,5h satt vi i en buss och bara funderade på om det skulle bli någon match. Men det blev, ca 10mil bort.
Stolt matte var vad jag var efter dagen..Han skötte sej kanonbra i bussen för det första. För det andra var han klockren när han passerade en galen jämthund och en lekfull tollare, passerade bara vid sidan och tittade på matte - underbara du. För det andra fick han vara lös nästan hela tiden. Han strosade omkring läng planens långsida med oss. Bästa lille knubbeplutt!!

Söndag:
Tog vi en låång prommenad längs lite nya olika stigar vi fann. En snabbtitt på fiskefestivalen som härjade i byn. Det var ruskigt mycket folk, men han skötte sig fint min gosse.
Därefter mera prommenad då vi glömt nycklarna. Lite titt på fotboll innan vi prommenerade hem. Spåret som var tänkt att hinnas med under helgen uteblev visst :/
Måndag:
Skola för min del, ända till 19,00 som vanligt. Julle fick dock flera timmar i skogen med mor&far i form av svampplockning. Han hade varit väldigt aktiv, alert och duktig.

Tisdag:
Hem från skolan, släng i sej en macka, packa in hund och åk på kurs. Julle hade varit en heldag vid sjön och fiskat med far&de andra gubbarna. Han hade varit jätteduktig (så jävla kul när pappa kommer hem och berätta för mej vilket otroligt underbar hund jag har.. jag gråter .) Kursen är en riktig höjdpunkt på veckan tycker vi :)
Burlekar och skvallerträning på schemat och jag känner mej väldigt motivarad.
Julle var sliten efter alla timmar av motion och det märktes. Han blev lättare frustrerad och tog till skall när skallen inte riktigt orkade. Men vi köre på, lite enklare än vanligt, betydligt högre belöningsfrekvens och lite mer gos än lek. Mer action blir under veckan vill jag lova :D
Skallerträning ska köras på både hund&katt, definitivt. Och den här gången ska jag inte tappa stinget halvvägs.

Nu ska jag slänga mej i läxböckerna igen! Fy bubblan vad ett lov vore välkommet..
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0