Min lilla älskling.

Han har varit duktig de senaste dagarna. Haha, som om han inte brukar göra det min lille prickfria guldgosse!
På tisdagen var Julius med pappa ute i skogen och plockade svamp i 1,5h. Julius hade fått syn på något djur och suttit och spanat i fleera minuter utan att röra en fena. Pappa sa att han blev rädd för han höll sig nära hela vägen hem och blickade reserverat in i skogen med jämna mellanrum. Stackars liten fis.

Därefter åkte jag och Julius på klickerkurs igen. Denna gång var det innomhus vilket var superskönt tyckte jag. Lite småhalkigt golv för Julius men till skillnad från hemma gick det riktigt bra. Ni ska se honom här hemma när han ska runda en hörna mellan köket och hallen. Han spänner sig rejält vilket gör att han fäller ut klorna och då blir det ju skithalt. Tur att man kan lyfta korven för annars skulle stackarn bli ståendes i köket ganska ofta. Ska dock tillägga att det allt som oftast fungerar bra :) Det är mest vid lek&träning haha.

Inkallning på schemat igår. Gossen skötte sej som en stjärna, ordagrant. Han grejade varenda en, trots extrema störningar för lillfisen. Han åt godis ur hand, han blev matad, han letade själv godis på golvet men kom som ett skott vid vajre signal. Efter alla miljaders miljarder positiva inkallningar är vi fasen värda detta, älskade älskade Jullebulle!!!


Idag har han varit och fiskat med pappa hela dagen. Tänk vilka sköna dagar de har emellan allt jobb :)
Han har varit lös hela dagen och pappa var alldeles upp i lågor i eftermiddag när han kom hem, för att Julius hade varit så duktig. Han hade liggit vid pappas fötter och tittat på, suttit brevid och kikat på de andra fiskarna, hälsat på en hanilsk goldengubbe på 10år (Julius gick dock bra, som alltid :D ), ätit köttbullar hos den andra hundens husse osv osv. Älskade pingla!!

Nu ska Julius få mat och jag ska resa mig från denna stol för första gången sedan klockan 14.00. Har nämligen suttit med läxor här, så nu väntar idol efter Julius prommenad :)

Ha det bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0