Goldendagen!

Idag har jag, Julius och mamma varit på goldendagen. Massa aktiviteter såsom apportering, tipsprommenad, lydnad, 5-kamp och utställning fanns men vi var bara åskådare. Jävlar vad imponerad jag blev av apporteringen. Hundarna var så jäävla alerta och klarade varenda jävla övning så enormt snyggt. Dirrigeringarna och markeringarna :D jag dööööör! Jag VILL ha en jaktgolden, det som får mej att tveka är att de kanske är lite väl flamsiga och energiska? :/ I träning javisst, men det kanske blir för mycket i vardagen. *jag drömmer*

Julius skötte sej klockrent, sökte massor med kontakt och träffade massa häliga artfränder att ståja runt med. Att han är vackrast av dom alla råder det verkligen inga tvivel, även om många jaktisar var gudomliga.

Det som imponerade mej mest under dagen var att man inte hörde ett enda litet tjaffs. Huur många hundar såg man inte som halv slet sej eller ploppade fram till andra hundar, sånt händer ju hela tiden på såna där tillställningar. Inte ett enda tjaffs på hela dagen! Julius fick besök av måånga guldisar, allt från valpar till stoora hanar, det enda som hände var att han vifta på svansen, om den inte redan viftade (vilket är troligt XD).Snacka om en välsinnad ras!

Imorse gick han 5km i skogen med pappa så han var alldeles lagom under dagen. Nu har vi just kommit in efter några upplet i skogsdungen utanför knuten. Först gjorde jag en ruta sär tre fynd var utlagda. Det ena såg han när jag slängde ut, de andra var gömda. Han skickades ut, och trots att han var seg efter dagen hade han jättebra fart ut, sökte på fint och kom in snyggt. I sista skicket fick jag tvåggr ta in honom igen och skicka om då han var helt fel ute *tänk om vi kunde dirrigeringar*. Men tredje gå¨ngen gillt och han gick ut helt rätt min guldpojk.
Andra rutan klarade han själv. Det andra fyndet vlåg lite knivigt till i jmf med hur jag brukar placera dom men han fixade det min älskade valp.

Nu ska jag iväg medan Julius ska vara ensam hemma en stund.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Githa

Kul att du uppskattade jaktgolden! Mkt fart i skogen o på träning, men hemma är det oftast lugnt läge som gäller, flamsigheten får labbarna stå för ;)

2010-09-15 @ 20:04:13
URL: http://goldenchivas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0