wiihoo!

Vilket dygn vi haft :D
Men först: Jag har gjort en liten lista på saker och ting jag och grabben ska jobba vidare med. Och vi har redan börjat intensivt.

Koppelträningen. Nog för att den i princip redan är klockren, åtminstonde i vardagliga situationer. Det är i lite mer uppspelta och ovanliga situationer som vi ska jobba mer med. Dessutom ska han gå oftare vid sidan. Det gör han aldrig annars utan får alltid gå som han vill då han har ett inbyggt sunt förnuft den gossen. Men mer sidanträning ska bli, det kan vara behövligt ibland.
Inkallningen
ska jobbas vidare med (såklart) den kommer vi aldrig släppa någonsin!
Lek ska vi göra i mängder.
Stanna kvar måste vi träna på. Det lärde jag honom när han var valp och har sen dess knappt tränat det alls. Han klarar det fint, men vi ska jobba betydligt mer på det. Framförallt i stående position, där är det jättesvårt.
Julle - funderar på att träna in att han ska reagera på sitt namn. Han gör ju inte det, om han inte är uppmärksam på mig (som i träing, inomhus, om han inte har annat för sej osv). Men jag har inte riktigt bestämt mej. Vi behöver det ju faktiskt inte då vi har kommandon som sitter. Men kanske ändå :/
Stanna i fart. Den sitter som ett smäck i hund/spring situationer. Men aldrig om det handlar om intressantare störningar. Inte så märkligt då jag aldrig belönar med annat än en liten fjuttig godbit. Där ska vi börja jobba på riktigt.
Förutom detta ska vi såklart shejpa vidare i maaassor och försöka att alltid ha lika extremt skoj som vi haft det senaste dygnet. Alltid!

Imorse steg vi upp vid niotiden och gick en timmes-prommenad. Lite grann i skogen och mestadels i samhället. Korta-koppel-träningen har redan börjat och det går kalasbra. Han förstod direkt vad som lönade sig och gick låånga sträckor med kinden vid mitt knä och var följsam till max. Massor med frågningar fick jag också, precis som vi ska ha det. En inkallning - klockren med härlig lek som belöning och tre perfekta träningspass innan jag åkte till skolan. Bästa Julius..

En timmas prommenad nu när jag kom hem, halva i skog och halva i samhället. 2 inkallningar varav den ena fick mej att gråta (av glädje). Massor med kamp/jaga boll som belöning. Och en grisörabit som han glatt käkade upp i mattes famn. Lite borstning också. Som framgår av bilden har grabben en mastig bakdel pälsmässigt, och den verkar vilja släppa just nu.

Lite träning återstår. Sen ska vi sjunka ihop i sängen och titta på någon film. åh just det, lite läxor innan det också. Men imorn :) Då jävlar får vi ledigt i hela 9 dagar. Sååå rättvist!
Här kommer dock en liten hålla-fast film från gårdagen. Det var inte riktigt tänkt att jag skulle lägga upp den här, så jag fjantar mej endel ;) haha. Just fasen. Har jag berättat att jag den senaste veckan lyckats träna Julle med hans foder tro.. I alla fall har det aaldrig gått under alla år med Julle då han spelar över totalt och inte klarar av något i det tillståndet. Men se :) här klarar han alltihop detta hihi. Det är anledningen till att han får rätt mycket emellanåt!!


Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Det ser ju helt gryyyymt bra ut! Gud vad ni är duktiga!

2010-11-02 @ 15:49:26
URL: http://www.magasinvera.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0