snart är vi där.


Japp, nosen börjar bli rosa igen, vi går mot vinter. Konstig liten nos har har gossen. Koolsvart som bebis, men den blir bara mer och mer rosa, på sommaren är den dock fortfarande ganska svart, men på vintern :O Rudolf med röda mulen..

Idag har vi prommenerat samma stadsrunda som igår. Fy sjutton vad vi tycker det är trist utan skogsisar. Grabben var hur uttråkad som helst när vi gick, delvis ville han inte med. Energin var i bött på oss båda.
Vi en äng vid utkanten av stan gjorde jag en ruta med 4 fynd. Men den taskiga energin vi båda hade funderade jag på hur i helsicke detta skulle gå.
Men:
På mitt kommando flyger han ut på ängen och jobbar till max. Ruskigt ostrukturerat men jag blev bara såå lycklig av att se den glädjen av vår lilla favvoaktivitet, oavsett hur trist vi hade det innan. Efter flera flera minuter hade han fortfarande inte hittat något och jag började funderar på hur han skulle orka. Det gjorde han, men den sista fick jag hjälpa honom väldigt mycket med. Han har inte kommit på det där med att vissa fynd kan ligga så långt rakt utanför matte.
Levereringarna har aldrig varit så underbart härliga som de var idag. Hela kroppen slog voltrar när han hittade något och han bokstavligt talat flöög in i famnen.
Massor med underbar lek och spring över ängen innan vi traskade vidare. Det verkade som uppletande-tänket satt i hela vägen, för han kom apporterades med flera plastpåsar under hemvägen.

På en gräsplan lite senare gick jag rakt ut kanske 50m och placerade ett där när Julle såg tydligt. Skickade ut honom för att se om han klarade det men icke, inte 50m. Rakt ut i kanske 30m sen började han fundera på om han sett i syne och sökte av sidorna istället. Men efter några vändor gjorde han en chansning och fann den :D Vi ska göra fler sånna så kanske han hajjar att man kan behöva gå längre ut ibland!!

Nu sover gossen och jag ska har städat mitt rum. Ska sätta mej och kolla igenom fysiken för sista gången inför morgondagen. Imorn skiter jag i fotolektionen och slutar 11 istället för 19 ;) det är jag så jäävla värd efter de här helvettesveckorna!
Håll en tumme för mej imorn förmiddag. Själv litar jag på att ödet vill att jag klarar det här. Longitud, lattitud, abberrationer och refraktorer.
Hoppas på att formelsamlinges grekiska förvandlas till svenska sådär i lagom tid imorn.
Ha det bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0