ont om tid.

Egentligen har jag inte tid att sitta här. Fy fasen vad de här två veckorna tar kål på mej.
Att det ens är lagligt att ha så här mycket i skolan, jag förstår inte..
Nog om det. Kurs igår:
Julius var enda hunden, men Sofie och Sara var där också såklart. Tyvärr var Julius hur trött som helst igår. Jag blev riktigt orolig efter ett tag. Han var inte omotiverad, utan helt slut. Han ser helt annourlunda ut om han är omotiverad, vilket det är sällan här när det gäller shejping. Jajja, lite sittfint träning, och lite lek för godis blev i alla fall som vi ska jobba med i veckan :)

(älskade myspropp)
Att han var trött bekräftades hemma. Han somnade direkt efter kvällsmaten+rastning, vid runt halv nio, och låg helt deckad i sovrummet till halv nio på morgonen när jag gick upp. Enligt rapport hade han inte gjort något spec under dagen som gjort honom trött. konstigt konstigt..

Idag var han piggare :) Sittfint gick bra idag, men att hinna med omvänt lockande går inte för fem öre. Jag fördröjer klicket lite, så att man måste sitta en sek innan det kommer, och ska köra så lite och sen försöka igen. Hoppas det funkar. Han var i ruskigt härligt mode förut ;) Erbjöd i mängder och tröttnade inte fast han inte fick klick, och blev heller inte frustrerad. I ärlighetens namn är han nästan alltid i rätt "läge" nu förtiden. älskade pingla!!

Sen mår jag lite halvkasst över att gossen inte fått långis sedan i söndags. Och imorn hinner jag under inga omständigheter. Jag ska plugga tills mina blodkärl spricker. På fredag ska vi iväg till skogen iaf, och så ska jag försöka fjäska hos pappa så att de går ut i skogen imorn.
Till helgen funderar jag på en helhelg vid stugan. Inget vatten, kolsvart vid sju, knappt några grannar och bara jag&Julle, jag grubblar. Fysik-breddningplugg blir i mängder då när historian är avklarad, och arbetsro är ju något man får där i alla fall. Gå några spår och köra upplet. Jag vill vill vill men vi får la se.. Man är kanske inte så kaxig när man väl sitter därute i bochen :/

Julius behöver för övrigt klippas. Han ser ut som en gammelgubbe stackarn :)
Ha det bra sålänge. Back to work!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0