october.

Lite träning här&där men inget speciellt har blivit av.
Motion i vanlig ordning med är härlig gosse. Under förmiddagen låg han ute i skogsrisen och knaprade på något gott. På mattes kommando kommer han inlevererandes med en stooor höftkula med tillhörande lårbensrester.
Lätt att det var älg. För det fick gossen ett halvt grisöra som jag lyckligtvis stoppat med mig. Härligt, för han blev lika glad för det än för höftkulan :)
Inte första gången vi hittar något sliskigt. Jag fasar fortfarande för den dag han kommer in med någon människorest, hoppas man slipper något sånt :D
Idag apporterade han däremot inte, lite märkligt tyckte jag, men men på kommando klarade han det galant!

Igår tog vi med oss grannterriern Sune på en långis. Julle ruchade lös i skogen medan Sune satt fast i Julius gamla valpsele+spårlina. Dom fullkomligt äälskar varandra. Härjar som galningar, och Sune blir ruskigt frustrerad av att inte hinna ikapp snabbe Julle med de så korta benen. Haha, härliga pojkar!
Sen måste jag bara skryta om Julius. Han var klockren i kopplet. Var följsam, frågade om lov innan han ville nosa, och höll sej nära hela tiden. Bra gjort tycker jag med tanke på att bästisen hela tiden sprang några meter framför (längre koppel) och härjade i dikena. Duktig bästis!

I eftermiddag har hela familjen varit och hälsat på nyopererade bror som behövde lite umgänge. En jävla massa fikabröd och mycket glada miner som alltid i hans sällskap. Julius har slickat massor med skålar och blivit ompysslad som vanligt, alltid i centrum, det är Julle det :D
Nu knaprar han märgben, medan jag ska slänga mej framför en film. Trött i bött efter grådagens krogrunda och Julle efter allt fikatiggande.
Ha det bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0