From sratch i burlekar.

Igår under ett burlekarpass kom vi riktigt långt. Vi höll till i parken, och det fanns ingenting jag kunde hitta på att göra för att lura ur grabben ur buren. Han låg kvar klockrent fast jag spatserade hemåt, fast jag skallrade met matskålen utom synhåll, kastade bollar och hade mej.
MEN
vi börjar om trots allt. Jag har hittils inte brytt mej om att han ska ligga helt inne i buren, och tillåtit tassarna på kanten då det är så han alltid ligger. Men det resulterade ju i att han kryper längre och längre fram (belöningen kommer ju där) och till sist var det bara halva kroppen som låg i buren.
Så idag har jag tränat in från början, och det gick till en början åt fanders. Han fattade inte alls, och jag har kommit på att det är för höga krav. Han kan helt enkelt inte ligga med tassarna heelt inne, han klarar det inte platsmässigt såvida han inte ligger ihopkurad vilket han inte gör när han är alert.
Så tillsist, nu tolererar jag tassarna ute, men bara tills leden, dvs kanske 1dm. Han har förstått det bra hittills, nu ska vi försvåra. Igen!!

Igår var Julle med mej, mamma och mormor på marten i Arvika. Jesus vad folk såklart, men gossen slutar aldrig att imponera. Han var lugn och fin, och prommenerade väldigt fint med tanke på omständigheterna. Han fick massor med korv av vildhasse osckå :) Och huur många komplimanger som helst. Gud vad folk tycker att han är vacker, hihi. Klappad blev han av hur många som helst, främst små barn som vill känna på isbjörnen :D

Idag har vi varit i skogen på långprommenad och plockat svamp.
Jag har pluggat i mängder och städat rummet i 3h..
Nu ska vi knapra chips och se på film, men först lite burlekar med grabbens kvällsmat!
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0