framgång.

Gårdagen bjöd till en början på röj i stugan. Båten rengjordes och släpades av 6pers upp på land.
Julius ruschade fram och tillbaks, grävde efter sork i mossan och tuggade på pinnar.
Ett 30 minuters pass av burlekar i parken (såklart med massor av lekpauser). Inga jätte framgångar så, men heller inga baksteg. Han grejade 2min med gömd matte, och bort emot 3 med en matte som gick omkring och pysslade med eget. Dutti gosse! Egentligen klarar han säkert det dubbla, men vem vågar chansa?

Därefter bar det av mot skogen igen där ett spår väntade. Men först ut en ruta med fyra stycken fynd i. Första omgången gick bra, förutom att han istället för att komma till mej med dem fortsatte att leta efter nästa, så tillslut hade han flera stycken fynd som han inte kunde leverera vidare samtidigt. Hm.. Ett enkelt ge mej får honom på rätt tankar direkt (favvo kommandot ju) men ska jag behöva kommendera där tro. Jag funderar på en lösning. lite enkel repetition hemma kanske räcker :)

Andra omgången var han grym. De första tre fynden fann han relativit snabbt, några vändor fram och tillbaks bara. Men de sista. Jesus vad han kämpade. Synd att jag inte tog tid, men hur länge som helst sökte han. Utökade avståndet hela tiden, och verkligen slet stackarn. Tillslut fick jag hjälpa honom lite, och gick själv dit. Då visade det sig att det hade åkt ner i mossan hela 2dm (rena dyn där), så jag lyfte ut det igen sen skickade jag en gång till. Och då gick det vägen :) Han var helt slut efter det sista skicket där, flåsade som en kossa mammas plutt.

Därefter väntade spåret som gick åt helvette. Men va fan gör det när uppleten gick så kanon ;)
Du skiter vi i spårandet för i år, uppletande is da shit!!


Dagen har bjusit på massor med burlekar, såklart!
Och vet nu vad? Gossen la ner huvudet, två gånger idag :) Yihaa!
Han äälskar vverkligen den där buren ska ni veta. Han går dit såfort han får chansen,, hinner inte ens leka klart (belöningen) innan han ska dit igen. Så efter träning stänger jag buren så att han inte tror att vi ska träna hela tiden, då sitter han brevid och piper gullet :)

Imorse var vi uppe vid halv nio och trampade oss igenom 7km powerwalking också!
Nu är vi värda en film.
Ha det bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0