november.

En tredagars i huvudstaden har passerat. Trevligt värre, men likt förra årets höstlov drabbas man av feber, en hals utöver dess like och en näsa innehållande dryga kubikmetern snor. Nu mår jag bättre i alla fall :D bra det!
Julle blev glaaad när jag kom hem den godingen, och jag blev också glad. Som jag saknat honom!!!

Imorse var jag och Julius hos veterinären :D Vaccinering var på gång och äntligen är det gjort. Tog även upp Julles tandstens-"problem". Men hon tyckte att han hade alldeles ypperliga gaddar. Det pytte lilla som satt på baktänderna petade vi enekl bort med någon skrapa. Snabbt och enkelt! Dessutom var han alldeles perfekt smal och välmusklad, med sina 28,8kg.
Smådjurssjukhuset är verkligen heelt perfekta. Alla gånger vi varit där har allt varit hur perfekt som helst, verkligen! Och idag märkte hon direkt vad Julius var för lite reserverad hund och satte sig ner och gav honom massa gott och myste lite innan hon började gräva i hans mun. Precis vad Julle och hans matte uppskattar :D

Därefter tog vi med oss Lovisa och Alice på en långprommenad för att hälsa på morfar. Ja, på kyrkogården alltså (sen 26år tillbaks). 2h och 20min traskade vi medan voffsarna härjade på och myste tillsammans. Julius gjorde någon inkallning som satt som ett smäck, även flera halter. Koppelgåendet var också bra. Men den var i princip bara på kyrkogården de gick kopplade och där var det svårt för gossen att hänga med i alla mina starter och stop.

För övrigt har jag en hemlis på gång här! Mer säger jag inte än :D Kanske lite senare i vinter, om jag orkar hålla mej så länge!

Ben väntar för gossen, matlagning för mej. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Men åh, du kan ju inte säga så! Fatta vad nyfiken jag blir. Har man sagt A får man säga B, Alma! :)

2010-11-14 @ 12:34:34
URL: http://www.magasinvera.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0