Bästa mormor.

Dagarna två har gått i mormors ära då hon fyller 82 idag :D
Igår firades hon av familjen samt kusinfamiljen från Göteborg som vanligt. Vi blev ditbjudna och fick massor med god mat och goda tårtor. Bästaste mormor!!!
Fast egentligen är det idag hon fyller så jag och julius har varit där under dagen och ätit mera tårta och pysslat på. Mormor följde dessutom med oss på dagens långprommenad. Vid fyratiden bestämnde vi oss för att ses på plats, men det var allt lite väl sent det. Som tur var hade jag ficklampa på mobilen, annars vette fanken hur det gått med oss ute i den becksvarta skogen. Tur man hade mormor med också ;) annars hade jag varit dörädd. Julle syntes knappt, men han tittade fram lite då och då och tiggde till sej någon godis, hans prasslande i de frusna löven hördes också :D

Julius blev för övrigt nyklippt till helgens firande. Gud så vacker han blir i den kortare pälsen :)
Före och därefter efter: Notera att lejonbringan är som borta :D

Helgen har innehållit lite burlekar också! Det gick kanonbra, förutom att han några gånger på rad bara satte sig i buren, vilket betyder att jag borde börja om med det för uppenbarligen vet han inte vad han ska göra. Men jag har fuskat lite där och försöker ändå, i annat fall börjar jag om ifall det inte funkar.
En sak till om det: Julle kan verkligen inte under några omständigheter skilja på olika kommandon. Märker det tydligt i vardagen om han ska gör något trix, men även när det gäller burlekarna. Det spelar ingen roll om jag säger träd, sten, kopp eller höna så rusar han ut ur buren och tror att det betyder fri. Där har vi ENDEL att jobba på vill jag säga.. men det ser vi bara fram emot.

Buren har fått ett kommando, och även sittfint jobbas vidare på när det gäller kommandoträning.
Beck om 30. Innan dess, volymberäkning med integraler.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vad mycket fysträning julle får! Jag önskar att jag hade såna ytor precis utanför dörren... Det skulle verkligen behövas för Oscar!

Vad menar du med burlekar? :) Om Julle inte vill ligga kvar - varför stänger du inte dörren då? Eller får han panik av att bli instängd?

Jag ska snart köpa en bur till Oscar. Han kommer att behöva den i sommar på agilitytävlingarna. Han har aldrig satt sin fot i en bur och han kan ju vara lite mesig, så det ska bli intressant att se hur det går :) Men med godis och klicker kan man nog få Oscar till vad som helst ;)



Och du... Det är fullt tillåtet att ha dåliga dagar då man blir förbannad på hunden. :) Vet man om att det inte är hundens fel, så är det ingen fara. Då går man vidare sen och hunden lever i nuet. De tänker inte på ditt utbrott mer :) Jag har också haft mina dagar då jag kunnat bli ursinnig för ingenting, men så är det ju! Oscar har också såna dagar :) Han kan passera 1000 hundar utan att bry sig, men så en dag så ska han skälla på allt som rör sig.

That's Life! Jag tycker att du gör ett kanonjobb med din hund! (Och jag tror mig ana vad det är för hemlis du pratar om... ;) )

2010-11-07 @ 23:57:13
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: Sofie

Vad skönt att du förstår mina snurringa tankar kring studenten! vad funderar du på att göra!?:)

2010-11-10 @ 20:39:22
URL: http://sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0