Internet igen!

Okej, nu har nån grävt av en kabel på byn, så internet har inte fungerat. Men äntligen :)

I fredags gick vi den utökade skogsrundan (6,6km) och jag kan meddela att rådjursbakbenet hänger kvar i granen. Julle visste precis var det var och stod en lång stund och glodde upp i granen tills matte kom ikapp honom. Han var väldigt lyhörd och alert mattes guldgosse! Enligt rapporter hade Julle klarat reketerna precis lika bra som vanligt, världens modigaste hund (eller inte XD)

(I en såhär brant backe tvingade matte upp mej )

Igår gick vi till sjön där grabben skulle få ta årets första dopp :) Mja något dopp blev det väl inte direkt, men magen var i i alla fall. Det var svinkallt kan jag meddela. Dessutom hade dumma jag SJÄLVKLART ställt in alldeles för kort skärpdjup på kameran. Jag tyckte att jag blivit duktig på det där och inte behövde kontrollera att det var lagom, men icke. Istället blev hela jä*la bilderna suddiga. Jajja, man lär sej av sina misstag.

Dessutom sket Julle i en inkallning. Men stora vägen precis intill och en blåst utöver dess like är det svårt att veta om han inte hörde eller hur det var. Men jag utgick från att han ingnorerade. Det värsta var absolut inte att han sket i inkallningen, det värsta var att min tunna med tålamod rann över och världens dummaste matte korrigerade grabben som fan. Inte fysiskt alls, men jag skrek åt honom medan han låg ihopkurad på gräsmatttan och såg ledsen ut. Jag ångrar nåt så förbannat efteråt så det finns inte, hur fasen kan jag skrika på den som ställer upp mest för mej i hela världen. När "felet" dessutom beror på mejsjälv, jag skulle kunna skära av min högra hand för att få allt det där ogjort men ibland får jag spel och klarar inte av att behärska mej.
I alla fall så lekte vi hur mycket som helst på plajan efter händelsen och Julle bjöd till med drag&morr att jag nästan var tvek om det var på lek (vilket det såklart var). Vi hade förbannat kul även på hemvägen och jag hoppas att han förlåtit mej. STACKARN!

(En av mina nya favoriter. Varken bra eller vacker men fy bubblan vad skarmig. Den viftande svansen, de öppna ögonen och sanden på fötterna är detaljer söm GÖR bilden. Fasen vad jag älskar dej plutte)
Nu är vi precis hemkommna från en springrunda. Halvvägs inne i skogen mötte vi Sally och Alice (tibetansk spaniel & Springer spaniel). De härjade runt en stund innan vi fortsatte år varsitt håll. Dessutom var Julle tvungen att passera två stora läskia boxrar, hugaligen XD. Julle grejar koppelspringet på slutet galant nu, ingen tendens till att vilja bryta mönstret för att nosa. Dock är det för varmt för att bära pinne, men han klarar det bra. Han ser så söt ut när tungan fladdrar ut ur ena mungipan.

Sen kan jag meddela att Plutte numer väger 28,6kg. Han har allså gått ner lite grann. Han är bra nu, men får absolut inte gå ner något mer. Så lite mer mat blir framöver!

En sista grej: Min springträning ger resultat. Jag förbättreade min 5kilometare med 3,5min på idrotten i fredags, och det med lungorna proppade med slem(okej det var onödig info), dvs ingen toppeninsats. Så det känns skitkul!

Ja, har ni tagit er hit ni då jädrar är ni bra :) Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0