Plajan!

I måndags var det gratis tandvård på djursjukhuset så bror fick komma in med Julle till staden och följa med. Tyvärr var det lite annat folk som också tänkt passa på medan det var gratis, så efter att ha suttit i 30min och det fortfarande var 35nr innan oss så drog vi hem.. haha.. Men det blev i alla fall lite "träning" eller vad man ska säga för Julle. Såklart glömde bror ta med koppel, men jag hade Julles bilbälte som jag hållde i. Han skötte sej kanonbra, och jag överdriver inte om jag säger att vi var 2hundar/kvadratmeter.. Det var många hundar som snosade på gubben och skällde ut honom när han så snällt passerade brevid matte.. Sen la han sej ner och sov medan hundar fick gå över ryggen på honom. Hur kan jag ha fått en så oerhört snäll och lugn gulsgosse, tack bästis!

Hur som helst så har ju grabben rätt snygga tänder, några små gula partier längre in men annars inget. Vi har en burk plaqueoff i skåpet, den ska vi börja med igen så får vi se :) Jag passade på att väga gossen hos vet. och nu ligger han på 28,7kg. Han är fin nu, han kan stanna där tror jag, möjligtvis lägga på sej lite lite till, men det kvittar lixom. Smalare får han inte bli, det är det flera som sagt nu!

Jogging måndag&tisdag -en prickfri guldgosse utan några som helst krångel.
Onsdag - Nix till sjön med matte&sandra. Flera inkallningar och halter med bra resultat. Grabben fick som vanligt världens guldfnatt nere vid playan. Det får han när han får något blött på kroppen. Han tyckte det var skönt att bada av sej all dagens värme. Han gick riktigt fint&lugnt i kopplet också. Mattes bästis, hur fasen kan han vara så underbar?

När vi kommer hem från prommenaden så tänkte jag slunga iväg tennisbollen åt gubben de sista 100metrarna då jag såg att det inte kom någon bil. Jag tar i som satat och ska dänga bollen i marken men träffar såklart rätt på julles vänstra sida av ansiktet. Han skrek&tjöt högt som sjutton och blev livrädd stackarn, förstås då jag tog i allt jag hade. Jag ville så jävla gärna bara slänga mej på marken och gråta och trösta gossen, ömka honom fast att jag vet att det är fel. Men istället kastade vi lite mer boll, i början ville han inte gå i närheten av den mammas stackare. Men innan vi gick in helt stog jag och och studsade den hårt precis brevid hans ansikte, och slungade iväg den långt så att han fick hämta den, och det gjorde han med glädje. Just studsarna var fortfarande lite läskiga, men det ska nog försvinna. Faasen vad jag borde skämmas, stackars lillen!

Oh jävlar nu är klockan 20,00 nu ska jag till Tv'n. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tjo! Du, gillar inte julle att bada? Måste ju vara busenkelt att lära honom vattenapportera och då simmar han ju :)

2010-05-27 @ 14:48:33
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: Kerstin

Ååååh! Är det det, det handlar om! Provat flytväst? :) Då kan du simma ut med honom och liksom dra lite lätt i handtaget på ryggen tills tassarna släpper botten. Bara han kommer ut och simmar och ser att han faktiskt inte drunknar så kommer han säkert att gilla det och självförtroendet växer enormt när de vågar nåt nytt! Oscar var ju livrädd för att hoppa från bryggor men nu i maj, så vågade han en gång helt plötsligt och efter det ville han testa igen och igen och igen. Nu är han tokig i det :))

2010-05-29 @ 11:43:27
URL: http://nogg.se/livetsallehanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0