Stugan blir..

Japp, helgen spenderas vid sommarstugan med mormor&Julius, precis så bra det kan bli. Vädret väntas väl inte bli det bästa men vi ska nog hitta på endel skoj i alla fall..
Kanske några spår på söndagen, och lite uppletande idag. Och massor med spring i skogen förståss!

Endel fysik- och körkortsplugg måste också göras, hoppas nu verkligen att det blir av :)

I veckan har Julle prommenerat endel med pappa i skogen, även med mej såklart. Joggat har vi däremot inte gjort sen i måndags *skäms* så det måste vi verkligen göra vid stugan. Två dagara i rad har grabben blivit utan långis, så nu passar det bra att ta igen det för gossi.
Och nu till FRAMGÅNGARNA:
1.
Vi shejpade in ett nytt trix, nämligen vinka. Vid "hejhej" lyfter han höger tass och vinkar två vink. Det gick oerhört lätt må jag säga, men det som förvånar mest är att kommandot satte sej efter bara sisådär 10repetitioner. Jag överdriver inte när jag säger att det krvädes det tiodubbla när det gällde korsa-tassarna-trixet. Helt galet!
2. Kattproblemet som inte längre är nåt problem. Tja, vad var det? Kanske 1månad sen som vi började skvallerträna på katter. Det var nämligen så att var de inom 15m inärheten av oss så slängde han sej dit och skulle på dem. Nog för att det gick att få både stopp på honom och göra inkallningar, men det var ändå oerhört frustrerande. Jag kan nu tla om för ar att vi minst 10ggr den senaste tiden stött på katter på avstånd närmre än 1m och det enda han gör är att ställer sej och tittar.. Skvallrar gör han inte än, men efter klick-godis för titt på katt så följer ha hellre med mej därifrån, det är iaf en start :) Hur kul som helst!

Nu ska jag ta mitt lilla pick&pack inklusive lille rumpnissen och dra till himmelriket ;) haha!
Ha det bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0