Hundbrottning

Igår träffade Julle på en ny bästis i skogen. Julle fick syn på honom, nitade och lade sej ner ihoprullad till en boll. Vad betyder det? Jag är lite mesig och snäll, vad vill du? eller vadå?. I alla fall så kom Lucky fram, och jag sa bara varsågod till Julle för att se vad som hände, och det blev röj i skogen vill jag lova.

Lucky var ett år och blandning mellan Siberian husky, dalmartiner, bc. Stoor, skitfin och snäll. Först brottades de ett bra tag, och sen skulle det springas. Han hade såå kul min guldgosse.. Det behövde han, för han har inte lekt med någon fybent på flera dagar nu.

Se sicken sötnos jag har :) Hihi, öronen lite var stans.


Idag har vi klippt klor för första gången i år. Om jag inte glömt att jag gjort det tidigare. Han sliter dem bra själv, men idag var det dags.
Dessutom håller jag på och övergår till det nya fodret, även om det i princip är detsamma så gör jag det ifall. Han va dålig i magen flera dagar i februari nån gång, det vill vi INTE ha igen.

Och nu har jag något riktigt riktigt sorgligt att berätta :(
Jo, det är så att jag inte kommer vara hemma på julles treårsdag (stortjuter). Jag håller ju på och ska ta körkort. Tja, jag fyller inte fören i juni, men i alla fall ska jag gå en risk-kurs på kvällen den första april. Jag hade verkligen ångest där, men vi kom överens med att fira Julle den andre då jag dessutom är ledig. Stackarn! Han fyller lixom bara tre år en gång :O Inte för att Julle verkar bry sej när jag sitter och förklarar, men jag gör.


En bild från Julles 1årsdag :) Killen till väntrer är min ena storebror om jag aldrig visat honom innan :/
Dagen innan kom vi hem från Indien, och hämtade Julle utan att sett honom på två veckor. Födelsedag dagen därpå, lyckan är enorm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0