Pimpling & träning.

Idag har jag Julius och min käre far varit ute på Värnen igen :) Idag skulle det fiskas men det gick inget vidare. Det blev 2 borrar och en mört. Allt så smått så steget mindre skulle varit ett romkorn ungefär.

Julle fick springa av sej som en gasell över isen. Fnatt hit och fnatt dit. Han har jagat flygande vassblad och smörgåspapper. Idag är jag skitnöjd med världens bästa. Han var hyperlyhörd. Det räckte med namnet för att han skulle komma skjuten ur en kanon. Även om jag ska vara nöjd när det fungerar på kommando så känns det ännu bättre när man inte ens behöver säga kommandot för att han ska hajja lixom.

Annourlunda bild :) Ofta vill man ju ha en sån här pose längre till höger i bilden så att det inte ser ut som hunden tittar ut ur bilden på samma sätt. Men detta kändes så mycket kaxigare när jag satt och jämförde. ja, jag föll nog mer för denna ;)



Vi tränade en aning fritt följ och jag säger bara herre gud. Han går ju som en dröm. Han hänger med klockrent i högersvängar. Vänstersvängar klarade han klockrent och vek tom in bakkroppen sådär snyggt utan att vi direkt tränat på det. Halter satt också fint, ibland kan han dock hamna lite långt fram där. Det beror ju på att jag belönat genom att kaste godis framåt en lång tid då han alltid var efter ett tag. Så nu får jag nog ändra lite på det igen. Kanske belöna från yttersidan ett tag igen...

Jädrar vilken kyla det va ute på sjön. Det blåste så jag trodde min hud skulle få köldskador. Jag fick värma grabben lite ibland när han inte höll igång kroppen trots hans polarhunds-päls XD inte för att han frös, men jag är ju så nåjjig, han får inte bli sjuk.

Såhär skönt kan man ha det i mattes tröja ute på sjön.


Nu ska jag och julle ut och träna för kvällsmaten ;) Jag funderar lite över vad det ska bli. Han är rejält trött så kanske något lite passivare :/ Hmmm...

Dessutom behöver jag ett nytt trix att klicka in. Jag skulle behöve lite tips :) Det där med att lägga armarna i kors tror jag är för svårt. Vi har lixom inte kommit någon mer vart och det är svårt atttyp belöningsplacera så att det blir rätt också. Så kom igen nu. Kom på ett rolitgt trix vi kan klicka in som ligger på vår nivå (Ja ni vet hur långt vi kommit :D)

Ha det bäst :)

Kommentarer
Postat av: sofie

haha ja säkert ;) äter julle också snö?

2010-03-05 @ 23:38:34
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0