Motion & träning vill ja lova.

Dagen började med några timmars utevistese vid Värnens kant. Jag, Julle och pappa skulle ut och pimpla, men pga för mycket vatten på isen (lite längre ut) fick vi fika intill en stugvägg istället. Jag klippte Julle en aning, vi tränade endel, lekte massor och sprang som bara sjutton. Träningen blev lek för godis, några hoppstå, lite kanin och endel stanna kvar :)

Snacka om vacker himmel.


Världens bästa kompis :)


Väl hemma gick Julle kvickt och la sej i sin bädd, men jag drog upp honom igen och iväg på en joggingrunda. Rundan är numer utökad till 4,5km ;) Allt som allt blir det som vanligt 6km, men själva joggingen har gått från 3 - 4,5km. Jag är stolt haha.
Inte för att det är speciellt långt. På min gamla fotbollstid sprang vi alltid 8km 2ggr/vecka hela somrarna så sträckan är inte så lång, men jag känner mej ändå nöjd att jag gör det såpass ofta och på eget bevåg så att säga :) Så idag har Julle fått två långisar igen!

Grabben är dessutom grymt hundleksugen, vi måste snarast leta upp någon lämplig kompis. På senaste tiden har han bara snabblekt med två mötande bishon frisé och grannens tre småttingar.

Imorgon ska jag ställa mej på mina slalomskidor för första gången på 4år. Skidorna är för övrigt inställda på 36kg så vi får väl se hur det går, jag kanske tappar dem i varje kurva haha. Julle ska passas av bror.

Vi hoppas att jag både lever och är hel när jag bloggar nästa gång ;) Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ett tips är att fokusera på två tre saker som du verkligen vill ska sitta. Tex läggande under gång, apport och fotgående och så går du in för det tills det sitter och så tar du tre nya saker. Du har aldrig tävlat eller? Det är jätteskoj :)

Ja den är svår att tänka bort... Vi får ju inte göra något alls i princip, men nån mental gympa måste han ju få, så jag har tränat en del på tex bakombyten och annan handling i agility. Sånt kan man göra även utan hinder, men problemet är mest att vi har sån liten lägenhet!

Jag vet inte alls när vi kommer att tävla i lydnad igen. Vi har mycket att träna på, för att få till säkerheten i allt, så vi inte gör bra ifrån oss enbart när Oscar har lust att släppa nosen från backen ;)

Jag är mer sugen på att satsa i agility som det känns nu. Där håller vi motivationen på topp bägge två och han är sjukt duktig och snabblärd, så jag tror vi skulle kunna göra bra ifrån oss :)

Ps. Att du orkar springa och fara som du gör! Jag blir helt slut av att springa 500 meter ;)

2010-03-03 @ 14:55:45
URL: http://nogg.se/livetsallehanda
Postat av: sofie

Viiiii måste ses snart med doggsen! :D

2010-03-03 @ 20:22:18
URL: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0