Jag är med valp..

Lugn, jag ska INTE skaffa valp ;)

Idag gick vi nämligen en nix ner mot sjön och traskade omkring i skoterspåren nere på isen en stund. Halvvägas framme möter vi en farbror med en gigantisk goldenhane. Jädrar vilken bjässe det var, säkert över 40kg. Det var rottweiler storlek på den skallen vill jag lova. I alla fall så inviger han vår konversation med:

Titta X vilket söt valp, hur gammal är hon? Och jag får lite tveksamt tala om att HAN faktiskt är 3år XD. Det blev endel skratt oss emellan när vi jämförde de båda guldgossarna. Tyvärr var han hanilsk så de kunde inte leka, men de fick i alla fall titta på varandra.

Personligen tycker jag att Lillian(Julle) är rätt stabbig av sej, men nehepp.


En mysig 2 timmars nix var det i alla fall. Stekande sol och jätteduktig guldgosse. Idag var han såpass pålitlig att han fick gå lös även förbi mötande. Jag brukar koppla då av någon anledning som jag inte vet, men idag bevisade han att han faktiskt klarar att gå lika fint förbi även utan koppel. Mattes bästa pärla någonsin <3

Där hemma sov vi sked i över två timmar i soffan. Solen stekte in genom fönstret och Lillian snarkade i örat på mej. Myspropp!

Sen sist har vi som vanligt joggat endel, och prommenerat massor. Tränat en hel del också faktiskt. Mest firtt följ men även lite annat smått och gott. För övrigt längtar jag så förbenat till barmark, vi är såå taggade på att spåra och uppleta igen. Fy tusan vad vi längtar :).

Julle i Säbytorp, 1år 1månad och 10dagar gammal :)


I lördags Lyckades Julle fullständigt tömma vår organiska soppåse som var placerad vid ytterdören för att tömmas. Han lyckas få i sej bland annat ett gigantiskt paket med räkskal och 2 bananskal. Resterande har vi ingen aning om vad det kan ha varit. Inga ben i alla fall... Stackars Lillia, att gå omkring hungrig hela dagarna. Så synd om honom. Inte konstigt att man tvingas sätta i sig rådjursbajs när det inte hinns annat :( Hundbajs vill han lyckligtvis INTE ha och det tackar jag gudarna för!

Ha det bästis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0