Det blir inte alltid som man tänkt sej.

1. Vi har köpt en annan mat åt Julle nu. Samma märke (EUKANUBA) men istället för golde retriever får han adult. Vi får 7kg mer för 50kr mindre, vilket kändes mer än rätt. Det är ju min mamma som betalar Julles mat så mitt samvete tyckte det var dags. Han behöver faktiskt inte det allra dyraste.

Handlarn sa att det fortfarande var ett riktigt bra foder som inehåller allt nödvändigt, men man har skippat endel extra tillsatser. Vi ska i alla fall prova med en säck så får vi se ;)

2. Julle & jag hade tänkt oss en låång nix i skogen. Pappa skjutsade dit oss och mamma skulle hämta oss tre timmar senare. Spårlina, leksaker och fika var nedpackat, allt för en lyckad skogsdag. Men turen blev kort kort. Detta var vad vi hittade några meter in i en dunge.

Jag kände att Julle var lite ofokuserad och inte riktigt med mej, men det hade ju sina förklaringar. Dock lyckades jag få stopp på honom innan han kom fram. Jag kopplade honom och ringde på pappa som hämtade mej på stört. Han tyckte det var bäst, det finns ju faktiskt varg i trakterna. även om denna säkert sköts under älgjakten och las ut till vilda djur. Jag tar iaf inga risker.

Kolla in gossens päls XD Svansen får mej att välta omkull, fyfasen va skön han är. Långhårig och igenväxt hela han. Dags att klippa nu igen!

Istället fick vi åka till en annan skog och då följde mamma med oss. Mysigt ;) Jag försöktre träna lite smått under turen och jag fick några saker klara för mej. 1. Julle ville inte alls leka idag. Dags att ta tag i "leka för godis" på riktigt igen. 2. Julle gjorde flera klockrena hoppstå, med 100% frysta tassar, fortsätt nöta Alma. 3. Julle har totalglömt bort spinn, han kan varken erbjuda det eller göra på kommando. Träna!

3. Veckan har flutit på som vanligt med motion osånt. Julle har varit som vanligt, förutom på joggingturen i fredags då han var väldigt off. Ville knappt med och sprang långt bakom mej osv. Antagligen för att han åkt bil hela dagen, för nu är han iaf precis som vanligt ;)

Ha det bästis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0