Julius har simmat!!

Japp, ni hörde rätt. Igår var vi ett gäng ute på sjön med motorbåten. Klantig som jag är glömde jag såklart kameran men det gick ändå. Julle var som vanligt ruskigt modig i båten, han ska upp och klättra på kanterna så att man riktigt får hålla i honom emellanåt. Längst fram ska han stå med framtassarna på kanten, baktassarna på sittbrädan och nosen en halvmeter framför fören. Man får riktigt hålla i honom..

(En favorit från förra året)

Ca 20m från standkanten så lyfte jag i Julle. Han simmade iland och pep som en schäfer för att han tyckte att vi var otillräckliga för honom. Stackarn, ni skulle hört honom. Hur som helst så beslöt jag mej för att helt enkelt hjälpa Julle över den läskiga tröskelns om han blivit ståendes vid i ett år nu. Han vågar ju inte släppa tassarna från botten. Så jag hjälpte honom, gick brevid honom när han simmade och peppade hihi. Efter några gånger på det viset kom det frivilligt :) Dock måste jag locka med något riktigt frestande samt själv vara i vattnet, men det är iaf ett stort steg :)


Samma visa upprepades idag och han hämtade till och med en pinne ca 10m utanför simgränsen. När han väl simmar går det kalas, det är bara gränsen som skräms lite grann, men detta ska vi greja gossen och jag ;) Som ni ser har han ju fortfarande flytväst, men men får väl ta ett steg i taget :D Några gånger fick jag hjälpa honom, och 2ggr klarade han att att börja simma själv. Ska tillägga det att tvingar man min hund till saker han inte vill, då går allt åt skogen. Det går lixom inte att ha den attityden till grabben får då samspelar han inte för fem öre. Med detta sagt förstår ni att jag inte tvingar i honom att simma, han behöver bara en hand på ryggen som hjälper honom!

Nämen shit, nu började ju fotbollen för 15min sen :O

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0