En hurtig dag!

Idag har gubbengos varit hurtig må jag säga. Innan 9 imorse hade han gått fem kilometaren med pappa i motinsspåren och sprungit fem kilometer med mej. Han var uppe med tuppen :)

Dagen har spenderats ute på gården. Jag har varit ledig och suttit endel med teorin och gosse har haft sina anledningar till att slappa under kork-eken! Jag somnade såklart ute på en filt och vaknade inte fören vid två, först då fick gubben mat den stackarn och då jädrar var han hungrig.

(Det var tänkt att jag skulle fånga Julles ögon i samma ögonblick han var framme vid skålen, men det gick åt skogen, det var anledningen till att fokus ligger en bit ifrån skålen. Men jag tyckte det blev lite som en undereffekt detdär. Det blev faktiskt bättre än skarp skål.)

Häromdan efter ett joggingpass drog jag med mej bror&gosse till hundbadet. Där satt en kvinna på en stubbe och frågade om han gick ihop med andra hanar. Javisst sa jag, och genast ropade på sin hund som visade sej va en leonberger. Julle är halvvägs ut i vattnet när den sluter upp intill honom och stackarn blir ju helt förskräckt. Han markerade med morr att han inte ville veta av den andra hunden. Jag mår lite dåligt över att jag sa till kvinnan som jag sa, men det stämmer ju. Det är bara det att min gosse behöver lite tid för att hälsa innan det går att busa loss. Framförallt med stora hundar. Men jag höll i Julle tills de kopplade sin (de skulle ändå gå) och sen badade gossen loss ensam. Han var inte många cm från att simma, så detta ska nog gå i sommar :)

Nu på kvällen har vi gått ett kort spår med foderkulor i. 0min liggtid och som jag befarade låg Julius som en rem  flygandes på två ben. Missade säkert massor med matbitar, men dem tog han på tillbakavägen. Då vet jag i alla fall att han behöver lååång liggtid, det går inte att halvgöra för min del..

God natt :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0